برنامه یاد بعضی نفرات
 
رپرتوار تکراری و نوازندگان مهمانی که نیامدند
رستاک شادیانه‌هایش را برای مخاطبانش نواخت
موسیقی ما – گروه موسیقی «رستاک» در چهارمین روز از برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت. این گروه تصمیم گرفت تا قطعاتِ قدیمی خود را اجرا کند و چیز تازه‌ای برای مخاطبان خود به ارمغان نیاورد. این گروه «شادیانه‌های موسیقی اقوام مختلف ایران» را با از  آلبوم‌های «رنگواره های کهن»، «همه اقوام من»، «سرنای نوروز»، «میان خورشیدهای همیشه» اجرا کرد. همچنین قرار بود وحید اسداللهی، محمد اسداللهی، رضا اسداللهی و محمد علی دلنواز به عنوان نوازندگان مهمان در این کنسرت حضور داشته باشند که این اتفاق رخ نداد.

در ابتدای کنسرت یک قطعه دونوازی نی انبان و دمام منظقه بوشهر نواخته شد و بعد از آن «سید فرزاد مرادی» به مخاطبان گفت: «ما همیشه در جشنواره ها با چالش جدیدی رو به رو می‌شویم، چون عده‌ای دوست دارند ما کارهای قدیمی‌مان را اجرا کنیم و عده‌ای نیز دوست دارند که گروه قطعات جدیدی را اجرا کنند. به هر حال ما امشب تصمیم گرفتیم تا با تلفیقی از این دو نگاه قطعاتی را به شما تقدیم کنیم و امیدوارم بتوانیم انرژی‌ای را که از شما می‌گیریم به شما بازگردانیم.»‌

قطعات«ای یار» از بندرعباس، «واسونگ» از شیراز، «رعنا» از گیلان، «غربت» از کرمان، «سنین یادگارین» از آذربایجان، «بارون» از لرستان، «بوتورای» از کردستان، «بیو بریمش» از شوشتر و «اله منی» از بلوچستان آثاری بودند که در این کنسرت در کنار قطعات دیگری از مناطق خراسان و کرمانشاه به مخاطبان ارائه شد.

«فرزاد مرادی» یاد زلزله‌زدگان را هم زنده کرد: «من و برادرم بهزاد مرادی به عنوان کرمانشاهی های گروه «رستاک» وقتی دیدیم مردم چه حمایت جانانه‌ای از مصیب زدگان کردند احساس غرور داشتیم. من از همین جا دست همه را می‌بوسم و به پاسداشت این حمایت ارزشمند مردم قطعه‌ای را بر اساس مقام‌های باستانی تنبور برایتان اجرا می‌کنیم.»‌

سیامک سپهری سرپرست گروه و نوازنده تار، سید فرزاد مرادی  خواننده و نوازنده رباب، سه تار، دیوان، تنبورک و قوپوز، سید بهزاد مرادی خواننده و نوازنده دهل، ضرب و سازهای افکتیو، اکبر اسماعیل پور نوازنده تار و عود، سپهر سعادتی نوازنده کنترباس، حامد بلند همت نوازنده سرنا، نی جفتی، دوزله، نی انبان، قمشه، دونلی و بالابان، صبا جمالی نوازنده قانون، امید مصطفوی نوازنده تمبک، کوزه، زنبورک، دهلک، کاسوره و سازهای افکتیو، مائده دوستی نوازنده کمانچه، یاور احمدی فر نوازنده دف، دایره، دهل و سازهای افکتیو، فرزاد خورشید سوار نوازنده دف، دهل، دم دم باس، دم دم زیر، کوزه و داربوکا، علی عیوض خوانی خواننده کُر، المیرا قنبری خواننده کُر گروه نوازندگان کنسرت را تشکیل می دادند.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1396 - 14:11

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رستاک شادیانه‌هایش را برای مخاطبانش نواخت | موسیقی ما