برنامه یاد بعضی نفرات
 
ارکستر سمفونیکِ تهران جشنواره‌ی موسیقی را به پایان برد
وقتی «شهرداد روحانی» حرف‌هایش را با «نت» می‌زند
موسیقی ما-  جمعه شب اجرای پایانی، سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت به ارکستر سمفونیک تهران با رهبری شهرداد روحانی اختصاص داشت که به سنتِ دیگر اجراهای این ارکستر با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

ارکستر سمفونیک تهران در اولین قطعه «آوای اسلوانیک شماره‌ی 8» اثر «آنتوان دورژاک» را نواخت و پس از آن، رهبر ارکستر سمفونیک تهران از مخاطبانِ کنسرت به دلیلِ حمایتِ همیشگی‌شان از این ارکستر تشکر کرد و توضیح داد: «در این قطعه، کنسرت پیانو شماره‌ی 2 اثر شوپن را می‌نوازیم. این آهنگساز این اثر را در 18 سالگی نوشته است و از آنجایی این قطعه چند بخش متوالی همراه با سکوت دارد، بسیار متشکر می‌شویم اگر تشویق‌ها را به قسمت پایانی این قطعه موکول کنید.»

بعد از آن «مارتینوس ون دن هک» به روی صحنه آمد و به عنوان سولیست پیانو، ارکستر را در اجرای این قطعه یاری داد. اجرای این قطعه با چنان استقبالی از سوی مخاطبان همراه شد که «ون دن هک» بارِ دیگر روی صحنه آمد و تک‌نوازی پیانو کرد. در ادامه‌ی کنسرت،‌ دو قطعه «مدیتیشن» اثر جول سنه و «پرنده آتشین» اثر استراوینسکی اجرا شد.

در ادامه «شهرداد روحانی» اعلام کرد که قطعه‌ای را به یاد درگذشتگانِ کشتی «سانچی» اجرا می‌کند و البته پیش از آن توضیح داد: «صحبت با کلمات برای ما موزیسین‌ها کار دشواری است؛ ما احساساتمان را با همان نت‌ها و موسیقی‌ها بیان می‌کنیم و قطعه‌ی باران را به یادِ این عزیزان روی صحنه خواهیم برد.»  

کنسرت گروه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی پنج شنبه و جمعه 28 و 29 دی ماه در تالار وحدت اجرا شد. با اتمام کنسرت گروه ارکستر سمفونیک تهران، اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر نیز به پایان رسید.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 - 11:21

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وقتی «شهرداد روحانی» حرف‌هایش را با «نت» می‌زند | موسیقی ما