برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده‌های کنسرت مشترک «عاشقانه‌های پاپ» در گفتگو با سایت «موسیقی ما»
این مهم‌ترین کنسرت پاپ بعد از انقلاب است
موسیقی ما – کنسرت «عاشقانه‌های پاپ» که قراربود در تاریخ 24 و 25 اردیبهشت در تالار وزارت کشور برگزار شود، پس از استقبال دوستداران موسیقی برای یک سانس دیگر نیز تمدید شد.

به گزارش «موسیقی ما»، کنسرت عاشقانه‌های پاپ با اجرای شش خواننده (حامی، رضا صادقی، مهدی یراحی، روزبه نعمت اللهی، سیامک عباسی و امیرعباس‌ گلاب) و رهبری و تنظیم رضا تاجبخش و حضور نوازندگان ارکستر سمفونیک در سالن وزارت کشور روی صحنه خواهد رفت و برای سانس دوم روز دوشنبه 24 اردیبهشت نیز تمدید شد.
کنسرتی که با توجه به محتوای برنامه اعم از حضور خواننده های قدیمی و جدید، حضور نوازندگان ارکستر سمفونیک و موزیسین هایی چون رضا تاجبخش و محمدرضا عقیلی جزو مهم ترین کنسرت های پاپ بعد از انقلاب است.

سایت«موسیقی ما» در گفتگو با خوانندگان این کنسرت درباره این قبیل اجراهای مشترک و تاثیرگذاری آن در بین مخاطبان موسیقی پاپ، نقطه نظرات آنها را جویا شده که در ادامه می خوانید:

* حامی: این یک شب خاطره انگیز است

«حامی» که روزهای گذشته در شهرستان رشت روی صحنه رفته، درباره این اجرا و تجربه کنسرت مشترک با خوانندگان پاپ معتقد است: «من از گذشته با نیما مسیحا، ناصر عبدالهی و مانی رهنما و امیر تاجیک و حمید خندان اجراهای مشترکی داشتم و به مرور زمان کنسرت‌های مستقل برگزار کردم. با این فضا بیگانه نیستم. اول اینکه به درخواست رضا تاجبخش که هیچوقت به حرفش نه نمی‌گویم وارد این مجموعه شدم و بعد اینکه دوستان انتخاب شدند یکی از دوستان قدیمی‌ام آقای روزبه نعمت الهی که از سال 80 کار می‌کند در جمع این دوستان بود که من را برای همکاری با این گروه ترغیب کرد. علاوه بر اینکه حدود یک سال است که با امیرعباس گلاب و کمتر از آن با سیامک عباسی آشنا شدم و شخصیت‌های خوبی دارند که دوستشان دارم و برای من کنار این دوستان بودن خوشایند است. مضاف بر اینکه آقای تاجبخش و محمدرضا عقیلی دوستان قدیمی من هستند که با هم همکاری داریم همچنین با مهدی یراحی و رضا صادقی هم آشنایی قدیمی دارم. این گروه را جمع آوری کردند. یک امتیاز مثبت دیگر که وجود دارد این هست که این ارکستر، ارکستر بزرگ است و نوازنده های ارکستر سمفونیک تهران هستند و تقریبا یک ارکستر 70 نفری است که برای من امتیاز است و چند سالی است که من با ارکستر بزرگ روی استیج نرفته‌ام. البته ارکستر بزرگ‌هایی که من می‌رفتم با این ارکستر بزرگ تفاوت دارد. این ارکستر بزرگی است که با سازهای پاپ روی استیج می‌روند و من در گذشته اجراهای کلاسیک مدنظرم است. به هر ترتیب من امتیاز مثبتِ بودن کنار آقای عقیلی و آقای تاجبخش و بقیه نوازنده ها بودن را کنار هم گذاشتم. علاوه بر این همه کتگوری بندی مختلف درمورد طرفدارانمان داریم. ممکن است طرفداران سیامک عباسی موزیک من را نشناسند و گوش ندهند و بالعکس. این اتفاق باعث می شود طرفداران خواننده های مختلف زیر یک سقف دور هم جمع بشوند و اگر نسبت به خواننده های دیگر جبهه دارند در آن جا فرم موزیک خواننده‌های دیگر را بشنوند و این برای همه خواننده‌هایی که آن شب در آنجا هستند از دید من یک امتیاز مثبت است. »

حامی افزود: «قرار است هر خواننده ای آن شب دو و شاید سه قطعه اجرا کند. فکر می‌کنم یک شب خاطره انگیز باشد و بنای آقای تاجبخش و آقای عقیلی و تیم اجرایی این است که اگر کنسرت موفقیت آمیزی بود و خواننده ها موافق بودند این اجرا را در شهرهای مختلف و خارج از ایران ببریم و فکر می‌کنم جالب باشد که در سال 97 ما چند اجرا به همراه این بچه‌ها و گروه در شهرهای مختلف و خارج از ایران داشته باشیم. دو سانس این کنسرت بلافاصله فروخته شده و تعداد کمی بلیت باقی مانده که فکر می کنم در یکی دو روز اخیر سولدآت شود و اگر این اتفاق بیفتد یک سانس دیگر باز می کنند و این یعنی موفقیت. لااقل در تهران که این اتفاق افتاده و انشالله در شهرهای مختلف این اتفاق مثبت بیفتد.»

* رضا صادقی: من خیلی خوشحالم

رضا صادقی از قدیمی‌های پاپ است. او که پیشتر در یکی دو اجرای زنده «بابک جهانبخش» با این خواننده اجرای مشترکی را روی صحنه برده، از هنرمندانی‌ست که در کنسرت «عاشقانه‌های پاپ» قرار است به اجرای زنده بپردازد. آقای مشکی پوش درباره این کنسرت معتقد است: «من و جمعی از دوستان بسیار خوبم و هنرمندهای بسیار بسیار ارزشمند این سرزمین کنار هم این کار را انجام می‌دهیم. فارغ از بحث اینکه ما کنار هم قاعدتا جذابیت‌هایی برای کسانی که ما را دنبال می‌کنند داریم، اتفاق خوبی که در این ماجرا است این کنار هم بودن ما به لحاظ موسیقایی و رنگ موسیقی است که هرکدام از ما برای خودمان سال های سال بر اساس کسوت تهیه و فراهم کردیم و ادامه دادیم. از همه مهم‌تر خیلی خوشحال هستم که این اتفاق با یک ارکستر حرفه‌ای به رهبری و هماهنگی رضا تاجبخش عزیز و آقای عقیلی عزیز انجام می‌شود. ان شاالله این کنسرت پر از حال خوب برای مردم باشد و از همه مهم‌تر امیدوارم این گونه کنسرت ها ادامه‌دار باشد و آهنگسازها و تنظیم کننده های قدرتمند این مملکت که برای خیلی ها آثار فاخر و زیبایی ساخته اند بیایند و این آثارشان را با همکاری دوستانی که دارند و صداهایی که برایشان زحمت کشیده اند، ارائه کنند.»

صادقی افزود: «این حس دوستی درون موسیقی برای همه مردم ما زیباست و دیدن و شنیدن آن دلنشین است. من خیلی خوشحال هستم که این اتفاق به این نحو پیش می‌آید. فکر می‌کنم اولین نفری بودم که رضا با او صحبت کرد و به رضا گفتم با کمال میل این اتفاق را هستم چون اتفاق دوست داشتنی است. امیدوارم که تا نت آخری که در این اجراها زده می‌شود حس خوبی برای مردم باشد. خوشحالم صداهایی که در این کنسرت هستند صداهای خاص و دلنشینی هستند که مردم در کنارشان لحظه های خوب و خاطره ساختند. چه جوان‌هایی که تازه به این عرصه آمده‌اند و چه دوستان خوبی که قدیمی‌تر بوده‌اند. به امید اتفاق خوب در تمامیت موسیقی و با امید حال خوب برای مردم ما با موسیقی درست.»

صادقی در انتهای صحبت‌های خودنیز گفت: «یکی از بزرگترین دستاوردهای این کنسرت آن است که به مردمش می‌گوید موسیقی خوب گوش بدهید و امیدوارم این مدل کنسرت‌ها نگاه مردم را بیشتر و بیشتر نسبت به موسیقی سالم و درست مثبت کند و خواننده‌ای که حداقل می‌داند سال‌های سال چه خوانده و الان چه می‌خواند و نگاه خواننده‌ای یک دقیقه‌ای اینستاگرامی که بعدش هم به دیوار می‌خورد انشالله کمتر بشود و خواننگان واقعی و جوان‌هایی که امروز می‌بینیم خوش صدا هستند و کار و حال موسیقی شان خوب است بیشتر بشوند.»

* سیامک عباسی: عاشق موسیقی ارکسترال هستم

سیامک عباسی از خواننده های پاپ نسل جدید است که آثارش در سالهای گذشته مورد اقبال عمومی قرار گرفته است. این خواننده درباره حضور در نسرت «عاشقانه‌های پاپ» می‌گوید: «به نظرم این کنسرت قطعا با استقبال دوستداران موسیقی رو به رو خواهد شد چون اصولا مردم دوست دارند از روابط بین هنرمندان مطلع شوند. هنرمندانی که آثارشان را دوست دارند و با آنها خاطره سازی کرده‌اند. همه علاقمندند بدانند آنها چه رابطه‌ای بین شان جاری ست و خودشان با هم چطور همکاری می‌کنند. کما اینکه استقبال و تمدید این کنسرت نشان داد که مردم نسبت به این اجراها احساس خوبی دارند و همین استقبال که به تمدیدکنسرت منجر شد، نشان دهنده هیجان مردم برای دیدن این کنسرت بود.»

وی همچنین معتقد است: « من اصولا دوست دارم که آدم کم حاشیه و گزیده کاری باشم و فقط درمواردی که خودم نسبت به آنها حس خوبی دارم، وارد شوم. درباره این کنسرت هم به دعوت رضا تاجبخش که از دوستان قدیمی من است، حضور پیدا کردم. رضا گفت که این ایده هست و قرار است این ایده را به این شکل پیاده کنیم. جزئیات را برای من بیان کرد و من هم موافقت کردم و از این گذشته جذابیت‌های اجرا با ارکستر هم برای من وجود داشت. من عاشق موسیقی ارکسترال هستم و خیلی از آثار من با موسیقی ارکسترال بوده و با ارکستر بزرگ ضبط شده است. همیشه در ذهنم بود که با ارکستر بزرگ اجرا کنم و این بهترین فرصت برای من شد که بتوانم از این تجربه به بهترین شکل استفاده کنم.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 - 17:04

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود این مهم‌ترین کنسرت پاپ بعد از انقلاب است | موسیقی ما