برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور معاون هنری وزیر ارشاد جشنواره موسیقی نواحی کرمان پایان یافت
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:‌ تمام هنرمندان که بیمه نداشتند، بیمه شدند
موسیقی ما -  یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران شامگاه جمعه در تالار خواجه نصیر دانشگاه فرهنگیان کرمان با حضور تعدادی از استادان موسیقی نواحی و همچنین دوستداران موسیقی به کار خود خاتمه داد. «سید محمد مجتبی حسینی» نیز در این مراسم حضور داشت. در این مراسم از استاد «علی‌دوست فلاحتی» -هنرمند پیشکسوت- با 86 سال سن به عنوان کهنسال ترین شرکت کننده و حسن عیسی پور با 16 سال سن به عنوان جوانترین هنرمند موسیقی نواحی نیز قدردانی شد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین به این مساله اشاره داشت که انسان در گذر عمر خود غم و شادی، بیم و امید را تجربه می‌کند و زمانی که زبان از بیان می‌ماند، موسیقی آغاز می شود، همچنین عواطف و بیان انسان‌ها در بستر تاریخ شکل می‌گیرد و با وجود غنای فرهنگی، موسیقی نواحی پیدا می‌شود.

او ادامه داد: «احساسات انسانی در موسیقی نواحی چنان شکل گرفته که با تمامی عواطف و قدیمی‌ترین نغمه‌ها می‌تواند تصویری از بلندای تاریخ و فرهنگ این سرزمین را ببینیم و به آن ببالیم. موسیقی نواحی آیینه روشن گفت‌وگوست و  این موسیقی در سامان دادن رویدادها، جایگاه شایسته‌ای دارد. مسئولان جشنواره موسیقی نواحی در آینده‌ای نزدیک کار تدوین جشنواره دوازدهم موسیقی نواحی را با بهره گیری از استادان موسیقی آغاز کنند.»‌

«محمدرضا علیزاده» -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان- نیز در ابن مراسم گفت: «200 میهمان از 21 استان کشور در جشنواره امسال موسیقی نواحی حضور داشتند و به اجرای برنامه پرداختند. ما هر سال شاهد شور و نشاط بیشتری در برگزاری جشنواره موسیقی نواحی هستیم و با ابتکار مسئولان جشنواره امسال شاهد برگزاری نمایشگاه آثار و تولیدات حوزه موسیقی نواحی، نمایشگاه ساز سازی و کتاب های مرتبط نیز بودیم.»

او به این مساله اشاره داشت که با حضور نماینده صندوق هنرمندان کشور، تعدادی از هنرمندان که بیمه نداشتند، مراحل بیمه آنها انجام شد:‌«همچنین همزمان با افتتاح این دوره از جشنواره در میدان گنجعلیخان کرمان، نقارخانه بازار وکیل کرمان نیز پس از مدتها تعطیلی بازگشایی شد.»‌

آیین اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی در کرمان با هنرنمایی جمعی از پیشکسوتان و گروه های منتخب این جشنواره همراه بود که با استقبال حاضران مواجه شد.

در این آیین ،بیانیه پایانی هیات داوران یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی کرمان قرائت و لوح سپاس جشنواره به تمام گروه های شرکت کننده اهدا شد.

یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از 11 اردیبهشت تا 14 اردیبهشت در شهر کرمان و 11 شهرستان استان برگزار شد.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 15 اردیبهشت 1397 - 16:18

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:‌ تمام هنرمندان که بیمه نداشتند، بیمه شدند | موسیقی ما