برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجرای بینارشته‌ای «هفت شهر عشق» در آلمان
پیمان خازنی: تاریخ مصرف اجرای «مرغ سحر»ها به پایان رسیده است
موسیقی ما - پیمان خازنی (نوازنده‌ تار و آهنگساز) پروژه‌‌ «هفت شهر عشق» را با نگاهی به هویت اقلیم‌های بزرگ فرهنگی ایران در دانشگاه کلن آلمان روی صحنه می‌برد.

او قرار است این پروژه را در همکاری با آستیاژ ضیائی (محقق و فعال حوزه‌ شهری) و کامیار نعمت‌اللهی (نوازنده‌ تار و دانشجوی مقطع دکترای اتنوموزیکولوژی) در دانشگاه کلنِ آلمان روی صحنه ببرد.
 
خازنی ضمن اعلام این خبر گفت: «حضور آهنگسازان و نوازندگان ایرانی روی صحنه‌های بین‌المللی می‌تواند اتفاق خوبی باشد مشروط به این‌که اثر ارائه شده دارای استانداردها و رویکردهای متناسب با موسیقی ایرانی، رو به تعالی و رشد باشد نه این‌که ایده‌ها و نگاه‌های نخ‌نما را برای بارها اجرا کرد.»
 
او در ادامه گفت: «تاریخ مصرف اجرای «مرغ سحر»ها به پایان رسیده است. به نظرم وقت این رسیده است تا تجربه‌های جدید جای تکرار مکررات را در اجراهای صحنه‌ای بگیرد. صحنه‌های داخلی که موسیقیدانان جوان بار تولید موسیقی‌اش را برعهده دارند، شاهد ایده‌هایی ناب است که نگاهی رو به جلوتر از اجراهای موسیقی ایرانی در سطح بین‌الملل دارد.»
 
این آهنگساز که سال گذشته در ایتالیا اجرایی با محوریت نگارگری و موسیقی دستگاهی اجرا کرده بود، درباره‌ اجراهای خارج از ایران گفت: «در این سال‌ها در اجراهای خارج از ایران با بی‌مسئولیتی عمل شده است. موسیقیدان‌های ما یا به اجرای آثار نخ‌نما شده پرداخته‌اند یا با اهرم بداهه‌نوازی صحنه را فقط به پایان رسانده‌اند. ولی ما در اجرای پیش‌رو تلاش می‌کنیم بینارشته‌ای حرکت کنیم تا با ایجاد مفاهیم جدید بتوانم رفتاری متفاوت را روی صحنه رقم بزنیم.»
 
در پروژه‌‌ «هفت شهر عشق» که با همکاری انجمن ایده‌پردازان صبا روی صحنه می‌رود، در ابتدا آستیاژ ضیائی (محقق  و فعال حوزه‌ شهری) درباره‌ هویت و فرهنگ در خراسان، شیراز، اصفهان، آذربایجان، تهران، یزد و گیلان سخنرانی می‌کند و در ادامه پیمان خازنی با همراهی کامیار نعمت‌اللهی (نوازنده‌ تار و دانشجوی مقطع دکترای اتنوموزیکولوژی) در  دانشگاه کلنِ آلمان هفت قطعه متناسب با مفهوم هویت و شهر در ایران اجرا خواهد کرد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1397 - 14:13

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پیمان خازنی: تاریخ مصرف اجرای «مرغ سحر»ها به پایان رسیده است | موسیقی ما