برنامه یاد بعضی نفرات
 
از سیناترا تا لئونادرد کوهن و الویس پریسلی
طنین قطعات خاطره‌ساز جهانی در تالار وحدت می‌پیچد
موسیقی ما - روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه، تازه‌ترین کنسرت ترانه‌های قدیمی «Old Songs» توسط گروه کُر «آوای ماهان» با همراهی تک‌خوان‌ها و ارکستر پاپ کلاسیک به سرپرستی فرهاد میرمحمدصادقی و رهبری نیما فاتحی در تالار وحدت برگزار و قطعاتی از فرانک سیناترا، لئونارد کوهن، الویس پریستلی، ماری هاپکینز و... اجرا می‌شود.
 
این سومین سالی است که کنسرت Old Songs روی صحنه می‌رود و آنها قرار است در این اجرا همانند اجراهای گذشته، برخی ترانه‌های خاطره‌انگیز و نوستالژیکی که بین دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ میلادی منتشر شده است را اجرا کنند. البته قرار است در این کنسرت شش قطعه جدید هم اجرا شود.
 
این قطعات برای ارکستر ۵۳ نفره بازتنظیم شده‌اند و قرار است در این اجرا، گروه کُر «آوای ماهان» و یک ارکستر ۲۰ نفره پاپ-کلاسیک موسیقی اجرا کنند. بابک صفرنژاد نیز با ساز هارمونیکا به عنوان نوازنده مهمان در این کنسرت گروه را همراهی خواهد کرد. پدرام نیک نفس، شهره خیری، محمد حقیقی و حمید خسروشاهی به عنوان خواننده و هم‌خوان در این کنسرت حضور خواهند داشت.
 
نیما فاتحی (رهبر گروه) علت انتخاب این آهنگ‌ها را از یک‌سو ماندگاری آن‌ها در ذهن علاقه‌مندان موسیقی و از سوی دیگر محتوای فاخر آنها می‌داند و می‌گوید: «در حال حاضر جهان به سمت مصرف‌گرایی رفته و برای همین جریانی به‌وجود آمده که در آن تولید محتوای اصیل در هنر به خاطر سرعت از نظر کیفیت دستخوش تغییر شده که این امر در تولید آثار موسیقایی هم دیده می‌شود. برای همین ما تصمیم گرفتیم با ترکیبی از آهنگ‌های قدیمی که تا به امروز همچنان طرفداران خود را دارد نشان دهیم و به این ترتیب علاقه‌مندان را در حال و هوای آثار ماندگاری که در گذشته خلق شده‌اند ببریم.»
 
گروه کُر آوای ماهان در سال 86 به سرپرستی نيما فاتحی تشکيل شده و اجراها و افتخارات گوناگونی را تجربه کرده است که از آن جمله می توان به رتبه نخست جشنواره موسيقی فجر در سال 93 و رتبه دوم همين جشنواره در سال 90، کسب ديپلم های افتخار نقره و برنز در فستيوال کانتا آل مار اسپانيا، شرکت در فستيوال کوروفست استانبول بعنوان نماينده ايران، اجرای آوازهای رمانتيک (1) و ترانه های قديمی (اولد سانگز) اشاره کرد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 تیر 1397 - 13:45

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود طنین قطعات خاطره‌ساز جهانی در تالار وحدت می‌پیچد | موسیقی ما