برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اجرای دوتارنوازانِ خراسان و با حضور استاد آلمه جوقی
بخش نواحی جشنواره‌ی موسیقی جوان به پایان رسید
موسیقی ما - آخرین روز بخش نواحی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، یکم شهریور ماه با حضور هنرمندان شمال خراسان برگزار شد. در این روز که به موسیقی دوتار شمال خراسان اختصاص داشت، شرکت کنندگان راه یافته به بخش نهایی مقابل داوران نواختند. عليرضا سلیمانی، بابک راحتی، سعید طهرانی‌زاده و روشن گل افروز اعضای هیأت داوران دوتار نوازی شمال خراسان بودند که در کنار استاد آلمه جوقی از بخشی‌های پیشکسوت شمال خراسان به عنوان میهمان ویژه این روز به قضاوت پرداختند.
 
قسمت اول این روز با گروه سنی الف که به دو قسمت الف 1 و الف 2 تقسیم شده بود، آغاز گشت. در ابتدا متین بهادری آسی بلاغ و بعد امیر حسین حسین زاده، بهاره شریفی بوانلو و رضا محرابی ورگ از رده سنی الف 1 با ساز شان روی صحنه آمدند. سپس نوبت به گروه سنی الف 2 رسید. در این گروه سنی مصطفى اسلامی، فرهاد اسلامی، نيما جمشیدی، آریا صادقی قهرمانلو و عليرضا ملکی شرکت کرده و از مرحله اول داوری بالا آمده بودند.

داوران از برخی از آن ها سوالات کوتاهی می‌پرسیدند و می‌خواستند قسمتی را همراه با نواختن زمزمه کنند.

پس از استراحتی کوتاه، گروه سنی ب که دربرگیرنده هفت شرکت کننده بود به اجرای صحنه‌ای خود رسید. رضا سودمند، محمد عسکری، احسان علیزاده، فرشاد علی نژاد چری، بامداد غفاری، صادق غلام رضا زاده تنسوان و محمد قربان صباغ اسامی نوازندگان قرار گرفته در رده سنی ب بود.

بازه زمانی دوم به گروه سنی ج اختصاص داشت. این گروه هفت نفره برای رقابت با یکدیگر ساز زدند و یک به یک در خصوص قطعه‌ای که می نوازند به داوران توضيح دادند. سجاد حسین پور، محمد رحمانی، شهاب رضا زاده، سامان فیروزه، فریبرز کلانتری خاندانی، مهدی کمالی و پیمان منعمی شرکت کنندگان در این رده سنی بودند.

قسمت انتهایی آخرين روز بخش نواحی جشنواره به دوتار و آواز شمال خراسان رسید. در این قسمت چهار شرکت کننده در بخش الف، یک شرکت کننده در بخش ب و دو شرکت کننده در بخش ج حضور پیدا کردند. علی انصاری لایین، جلیل خانی علی آبادی، سید پدرام خلیق و مهدی عقیقی علی آباد به عنوان اعضای گروه سنی الف، سعید هوشمند به عنوان تنها عضو گروه سنی ب و مظاهر حدادیان و علی حیدر طلب علی آبادى به عنوان اعضای گروه سنی ج برای داوران خواندند تا مورد قضاوت قرار بگیرند.
 آخرين روز بخش موسیقی نواحی دوازدهمين جشنواره ملی موسیقی جوان با موسیقی شمال خراسان به پایان رسید تا برگزیدگان این قسمت نیز در روز اختتاميه موسیقی نواحی اعلام شوند.
تاریخ انتشار : جمعه 2 شهریور 1397 - 13:22

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بخش نواحی جشنواره‌ی موسیقی جوان به پایان رسید | موسیقی ما