برنامه یاد بعضی نفرات
 
در همکاری با شبکه چهار سیما
«محمد معتمدی» خواننده اشعار عاشورایی شد
موسیقی ما - «محمد معتمدی» برای تیتراژ مستندهای «عتبات کلمات» که این روزها از شبکه چهار پخش می‌شود، هفت آواز با اشعار عاشورایی اجرا کرده است.

مستند پرتره «عتبات کلمات» که به تهیه‌کنندگی سجاد نوروزی ویژه ایام محرم تهیه و تولید شده، نگاهی دارد به ۱۰ شعر برجسته عاشورایی که میان اهل ادب شهره شده‌اند و به بهانه این شعرها به سراغ شاعر آنها می‌رود و زمانه، زندگی‌اش و چگونگی رسیدن به این شعر را در قالب یک مستند پرتره بازگو می‌کند.

معتمدی پیش‌تر در این‌باره گفته است: «این برنامه از چند جنبه برایم حائز اهمیت بود. در وهله اول این برنامه موضوعی دارد که متناسب با اعتقادات جامعه است و در واقع به چیزی پرداخته که در نهایت بخش عمده و حداکثری جامعه دل در گروی آن دارند و نسبت به آن ارادت نشان می‌دهند. دیگر ویژگی این برنامه این است که موضوع محرم و عاشورا را با رویکردی جدید، از منظر ادبی مورد توجه قرار می‌دهد و نگاه خاصی به آیین‌های عاشورایی دارد که تاکنون شبیه آن را در تلویزیون ندیده بودیم. وقتی راش‌های برنامه را می‌دیدم، این قضیه برایم بسیار جالب بود.»

معتمدی اظهار کرده است: «از این منظر «عتبات کلمات» به نظرم کاری بود که من به‌عنوان یک هنرمند می‌توانستم با توجه به زمانی که در اختیارم قرار گرفته، آن را در قالب اثری هنری ارائه بدهم. همچون باقی موارد، این برنامه هم مجالی برایم فراهم کرد تا اثری به جامعه ارائه کنم که متناسب با حال و هوای این روزهایش باشد و در بین مردم دیده و شنیده شود. فکر می‌کنم در مجموع کار قابل قبولی از آب درآمد.»

محمد معتمدی تیتراژ پایانی این ویژه برنامه را با شعری از استاد مجاهدی اجرا کرده و برای تیتراژهای ابتدایی «عتبات کلمات» از اشعار آیینی و عاشورایی شاعرانی همچون علیرضا قزوه، احمد علوی، افشین علا، هادی جانفدا، سعید بیابانکی، یوسفعلی میرشکاک و محمدعلی مجاهدی استفاده کرده است.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مهر 1397 - 16:24

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «محمد معتمدی» خواننده اشعار عاشورایی شد | موسیقی ما