برنامه یاد بعضی نفرات
 
در سی‌وششمین نشست بین‌المللی «کنفدراسیون جهانی موسیقی الکتروآکوستیک» صورت می‌گیرد
سخنرانی و اجرای «مارتینا کوسِسکا» و «آیدین صمیمی‌مفخم» در چین
موسیقی ما - «مارتینا کوسِسکا» و «آیدین صمیمی‌مفخم» به دعوت کنسرواتوار دولتی پکن در سی‌وششمین نشست بین‌المللی «کنفدراسیون جهانی موسیقی الکتروآکوستیک» به عنوان سخنران حضور خواهند داشت و علاوه بر آن به اجرای زنده‌ی موسیقی الکتروآکوستیک می‌پردازند.

موضوع سخنرانی‌های این دو نفر، موسیقی الکتروآکوستیک ایران خواهد بود و به معرفی تاریخچه این ژانر موسیقی به خصوص اشکال آکادمیک و غیر تجاری آن در ایران خواهند پرداخت و دیگر بخش سخنرانی و ورک شاپ، موضوع کوک و فواصل در موسیقی ایران و استفاده آنها در  موسیقی الکتروآکوستیک توسط آهنگساران ایرانی خواهد بود.

همچنین مارتینا کوسِسکا و آیدین صمیمی مفخم تحت عنوان «دوئت اسپکترو» به اجرای زنده در کنسرواتوار دولتی پکن خواهند پرداخت. این دوئت توسط «مارتينا كوسسكا» -آهنگساز، پرفورمر و رهبر اركستر لهستانى- به همراه «آيدين صميمى مفخم» -آهنگساز و پرفورمر ايرانى- پايه‌گذارى شد. از سال ١٣٩٢، تمرکز  آنها بر اجراهاى زنده‌ی الكترونیک و الكتروآكوستیک تجربى است كه گاهى با فرم‌هاى سازه‌اى پيچيده و باقى اوقات بر پايه‌ی بداهه‌نوازى‌هاى آزاد دنبال شده‌اند. موزیک دوئت اسپكترو همواره بر پديده‌هاى سايكوآكوستیک و ادراک شنيدارى تمركز داشته است. آنها هميشه مخاطب را به دنياى ناشناخته‌اى از صداهايى كه براى هر پروژه خلق مى‌كنند، فرا مى‌خوانند.

کنفدراسیون بین‌المللی موسیقی الکتروآکوستیک در سال 1360 در شهر بورژ فرانسه توسط کریستین کلوزیه تاسیس شده است. هدف اصلی این کنفدراسیون ترویج موسیقی الکتروآکوستیک در سطح بین‌المللی با خلق و ارائه آثار جدید، پژوهش در زمینه موسیقی الکتروآکوستیک، انتشار آثار الکتروآکوستیک، آموزش، انتشار و انتقال دانش و تکنیک‌های الکتروآکوستیک است. طی نشست این مرکز در مکزیک در سال 1395، مرکز موسیقی‌ نوین اسپکترو به عنوان سازمان و تنها نماینده رسمی کنفدراسیون بین المللی موسیقی الکتروآکوستیک در ایران و اولین مرکز درخاورمیانه انتخاب و معرفی شد و از اهداف اصلی آن می‌توان به معرفی بیشتر موسیقی و آهنگسازان الکتروآکوستیک ایرانی به جوامع بین المللی اشاره کرد.

امسال کنسواتوار پکن و فستیوال موزیکاآکوستیکا چین که پانزدهمین دوره‌ی خود را می‌گذراند از 30 مهر تا 8 آبان،  میزبان سی‌وششمین نشست بین‌المللی «کنفدراسیون جهانی موسیقی الکتروآکوستیک» و میهمانانی از سراسر جهان خواهد بود.
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397 - 11:12

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سخنرانی و اجرای «مارتینا کوسِسکا» و «آیدین صمیمی‌مفخم» در چین | موسیقی ما