برنامه یاد بعضی نفرات
 
در نشست رسانه‌ای دومین نمایشگاه ساز خانه‌ی موسیقی عنوان شد
فیلم سازهای ابداعی «محمدرضا شجریان» پخش می‌شود
موسیقی ما - نشست رسانه‌ای برگزاری دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی صبح امروز با حضور «فرمان مرادی» رییس کانون سازندگان ساز، «داریوش النجری» دبیر نمایشگاه، «حمیدرضا عاطفی» مدیر اجرایی خانه موسیقی و «عطا نویدی» مدیر اجرایی نمایشگاه در محل تالار اجتماعات این مجموعه برگزار شد.

به گفته‌ی مدیر اجرایی خانه‌ی موسیقی، چندی پیش نمایشگاهی از سازهای ابداعی استاد محمدرضا شجریان برگزار شده و حالا اعضای خانه‌ی موسیقی تصمیم دارند به بهانه‌ی برگزاری دومین نمایشگاه ساز، فیلمی را آماده کرده و در قالب یادکردی از این هنرمند مطرح موسیقی کشورمان در فضای نمایشگاه پخش کنند.

در ابتدای این نشست، «داریوش النجری» عضو هیات مدیره کانون سازندگان ساز خانه موسیقی ایران و دبیر هنری دومین نمایشگاه سازندگان ساز به این ماجرا اشاره داشت که سال‌ها است طرح برگزاری نمایشگاه ساز در خانه‌ی موسیقی مطرح بوده است: «پس از ارائه‌ی این طرح و موافقت هیات مدیره، مسئولیت برگزاری این رویداد را به عهده گرفتم تا تلاش کنیم هویت سازندگانِ ساز که در این سال‌ها زحماتشان نادیده گرفته شده، نمایان شود. این گردهمایی در معاشرت سازندگان و نوازندگان تاثیر بسیار زیادی دارد و می‌تواند منجر به دیدار اعضایی شود که شاید خیلی هم‌دیگر را نمی‌شناسند و همین فراهم آمدنِ پاتوق می‌توانند اتفاق ارزشمندی باشد.»

او اضافه کرد: «فضای جامعه ما در شرایط فعلی نگران‌کننده است؛ اما من بر این باورم با برگزاری این نمایشگاه، سازندگان ساز از کارگاه‌ها و خانه‌های خود بیرون می‌آیند و شرایطی را پیش روی خود می‌بینند که می‌تواند دربرگیرنده‌ی تعاملات خوبی در عرصه تولید ساز باشد.»

در ادامه‌ی این نشست «بیاض امیرعطایی» -عضو هیات مدیره کانون سازندگان ساز خانه موسیقی- نیز این نمایشگاه را نقطه‌ی بسیار خوبی برای شروع تعاملات سازندگان ساز و بهره‌بری از راهنمایی‌های همدیگر دانست.

«فرمان مرادی» -رییس کانون سازندگان ساز خانه موسیقی- به این مساله اشاره کرد که کانون سازندگان ساز بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر عضو پیوسته و وابسته دارد: «این کانون با همت آقای نوربخش و همکاران‌شان در خانه موسیقی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و این نمایشگاه نیز بخشی از برنامه‌های ماست که امیدوارم روزی شرایط آن فراهم شود که بتوانیم آن را به صورت جهانی برگزار کنیم. البته هم اکنون مشابه چنین نمایشگاه‌هایی در کشورهایی نظیر آلمان و امارات برگزار می شود و به قدری رویدادهای گسترده ای هستند که تأثیر بسیار زیادی در عرصه  ساخت ساز دارد.»
 
رییس کانون سازندگان ساز خانه موسیقی  درباره برگزاری دومین نمایشگاه سازندگان ساز در خانه هنرمندان ایران گفت: «خیلی تلاش کردیم تا فضای این نمایشگاه در محیط گسترده‌تری برگزار شود؛ اما متاسفانه شرایط مالی اجازه این کار را به ما نداد. همان طور که گفتم خیلی امیدوارم که در دوره های بعد بتوانیم شرایط برگزاری این نمایشگاه در محیطی بزرگ تر را فراهم کنیم.»

«عطا نویدی» دبیر اجرایی نمایشگاه سازندگان خانه موسیقی نیز در این برنامه بیان کرد: «حدود یک سال مقدمات برگزاری نمایشگاه به طول انجامید و من در همین جا از خانه هنرمندان ایران بابت همکاری که در این زمینه با ما داشت قدردانی می‌کنم. این نمایشگاه در چهار سالن طبقه همکف خانه هنرمندان در سه بخش سازهای ایرانی، سازهای غربی و سازهای ابداعی برگزار می‌شود. حدود ۵۰ غرفه در این محیط برای هنرمندان شرکت کننده در نظر گرفته شده است. روز افتتاحیه هم ما مراسم ویژه‌ای را در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار می‌کنیم که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته مخاطبان شاهد یک برنامه جالب توجه خواهند بود.»‌

به گفته‌ی او، هنرمندان متقاضی شرکت در نمایشگاه علاوه بر حضور فعال در غرفه‌ها پیش روی مخاطبان، بخش هایی از مراحل مختلف سازسازی را پیش روی مخاطبان انجام خواهند داد. این در حالی است که برنامه هایی برای گفتگوی مستقیم مخاطبان با هنرمندان شرکت کننده در نظر گرفته شده که متناسب با فضای نمایشگاه میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی خواهد بود: «ما امکان فروش ساز نداریم؛ اما شرایطی فراهم شده که حاضران در غرفه با ارائه کارت ویزیت خود بتوانند شرایطی را برای فروش سازهای‌شان فراهم کنند.»

حمیدرضا عاطفی مدیر اجرایی خانه موسیقی هم در ادامه اظهارات فرمان مرادی پیرامون سازهای ابداعی محمدرضا شجریان گفت: «چندی پیش نمایشگاهی از سازهای ابداعی استاد محمدرضا شجریان برگزار شد که ما تصمیم داریم به بهانه برگزاری دومین نمایشگاه ساز، فیلمی را آماده کرده و در قالب یادکردی از این هنرمند مطرح موسیقی کشورمان در فضای نمایشگاه پخش کنیم. ما در حوزه فروش سازها نیز با توجه اینکه به شدت از محدودیت فیزیکی برخوردار هستیم نمی توانیم به صورت گسترده برای این کار اقدام کنیم اما شرایطی وجود دارد که فروشندگان شناخته شده سازهای موسیقی در نمایشگاه حضور داشته باشند و با مخاطبان نمایشگاه در این زمینه ارتباطاتی داشته باشند.»
 
دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی از ۲۱ تا ۲۵ آبان سال ۱۳۹۷ در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آبان 1397 - 12:52

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فیلم سازهای ابداعی «محمدرضا شجریان» پخش می‌شود | موسیقی ما