برنامه یاد بعضی نفرات
 
حسین آهی
پیام تسلیت مدیر کل دفتر موسیقی برای درگذشت شاعر و پژوهشگر نام‌دار
«حسین آهی» فردا مهمانِ ابدی خاک می‌شود
موسیقی ما - «حسین آهی» -شاعر و پژوهشگر ادبیات فارسی-  هفتم مرداد ماه در سن ٦٥ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری سرطان لنفاوی در تهران درگذشت. او در دهه‌ی 80 در تلویزیون برنامه‌ی «با کاروان شعر و موسیقی» را  اجرا می‌کرد.

او فرزند علی آهی، شاعر و پژوهشگر ایرانی بود و هنوز به ۱۸ سالگی نرسیده‌ بود که کتاب «بحور شعر فارسی» را منتشر کرد و در همان دوران تحسین تنی چند از بزرگان شعر فارسی نظیر دکتر شفیعی کدکنی و مهدی اخوان ثالث را بر خود برمی‌انگیزد. چندی قبل نیز بهاءالدین خرمشاهی به ویژگی‌های این اثر اشاره‌ای داشته‌است.

پژوهش در زمینه آثار بیدل دهلوی، از جمله کارهای ماندگار حسین آهی است. مراسم خاکسپاری او قرار است فردا ساعت ١٠ صبح از حوزه‌ی هنری به سمتِ بهشتِ‌ زهرا انجام شود.

در این میان «محمد اله‌یاری» -مدیر کلِ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- در پیامی درگذشتِ این شاعر و پژوهشگر را تسلیت گفت.

او در متنِ پیام خود آورده است: «خبر، پتک سنگین بر آیینه بود. فرزند برومند عرصه ی فرهنگ و ادب ایران عزیز، محمد حسین آهی راد، دعوت پروردگارش را برای حضور در تماشاگه راز، فروتنانه پاسخ گفت و آشنایان به جهان حقیقی و زندگی بخش شعر و شعور فارسی را در اندوهی جانکاه، فرو گذاشت و اما به راستی، جز تسلیم در برابر مشیت حضرت حق، پناهگاهی هست؟...  بی تردید ثمرات معنوی و آثار ادبی آن جان گرامی و سابقه سالهای متمادی حضورش در شورای شعر و ترانه، از اینک تا همیشه و تا آنگاه که از زبان و ادب فارسی، نامی در میان باشد؛ جاودان است.»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 12:24

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «حسین آهی» فردا مهمانِ ابدی خاک می‌شود | موسیقی ما