برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور جمعی از هنرمندان
آلبوم «یازده تصنیف از علینقی وزیری» در خانه موسیقی رونمایی شد
موسیقی ما - آلبوم یازده تصنیف از «علینقی وزیری» اثر «مجتبی عسگری» و «ساینا زمانیان» با حضور جمعی از هنرمندان و سخنرانی محمدرضا فیاض، بابک خضرایی و امیر شریفی، 14 شهریور در خانه موسیقی رونمایی شد.

«ساینا زمانیان» درباره‌ی این آلبوم می‌گوید: «مجموعه حاضر بازنوازی یازده تصنیف از آثار وزیری است که همگی در کتاب دستور تار متوسطه نیز آمده‌اند. دلیل انتخاب این یازده تصنیف توجه و تاملی دیگر به به این کتاب آموزشی بوده است. ضمن اینکه این آثار نسبت به دیگر ساخته‌های وزیری کمتر شنیده شده‌اند. این اجرا داعیه در احیای سبک نوازندگی یا سیاق گروه‌نوازی وزیری ندارد. هدف از تولید آن، ارجاع به قطعاتی فراموش‌شده از تاریخ تصنیف‌سازی ایران و ارائه نمونه‌ای صوتی برای دقت نظر در شیوه ملودی‌پردازی شایان توجه یکی از مهم‌ترین موسیقی‌دانان ایران بوده است.»

آلبوم موسیقی «با فراقت چند سازم» چندی قبل به عنوان یکی از سه آلبوم برگزیده در رادیو موندوفونیاس اسپانيا انتخاب شد. این اثر به آهنگسازی سپیده مشکی و آواز مجتبی عسگری است و در این آلبوم  مخاطب با یک رپرتوار کاملا کلاسیک روبرو است. این اثر در مایه چهارگاه ساخته شده وبا پیش‌ درآمد آغاز می‌شود و در ادامه ساز و آواز، روند صحیح خود را در گوشه‌های مختلف دستگاه طی می‌کنند. در جواب آوازها نیز سعی شده از تنوع سازی موجود در گروه‌نوازی استفاده شود.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهریور 1398 - 12:59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «یازده تصنیف از علینقی وزیری» در خانه موسیقی رونمایی شد | موسیقی ما