برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت و رونمایی آلبوم اوربیتون گروه انسو بازی گوش نشر هرمس
نشر هرمس با رونمایی آلبوم و کنسرت گروه انسو، 20 سالگی‌اش را جشن می‌گیرد
مراقبه‌ی غیرآیینی با موسیقیِ تکرارشونده
گروه «انسو» در پنجمین سال فعالیتش اولین آلبومش با نام «اوربیتون» را منتشر می‌کند. این آلبوم که با تهیه‌کنندگی رامین صدیقی تولید شده و به همت نشر هرمس منتشر می‌شود که به همین واسطه این نشر بیستمین سال بازی گوش را آغاز می‌کند و این مهم را جشن می‌گیرد.

گروه انسو تشکیل شده از هومن ثنایی (گیتار الکتریک)، سامان ثقفی (گیتار الکتریک)، کیارش رادمهر (گیتار بیس)، ‌سینا نجفلو (درامز) و محمد طباخیان (پرکاشن) است. موسیقی این گروه شاید در تعاریف مرسوم ژانر نگنجد اما ریشه‌های موسیقی مینیمال و جز در آثار آن‌ها مشهود است.

در اعلام این برنامه چنین آمده است: «موسیقی اِنسو را عباراتی تشکیل میدهند که پیوستگی و تکرار موجب تبدیل آن به یک قطعه میشود و مانند اشکال هندسی، فضای موسیقایی سه بعدی را به وجود میآورد که به طور مداوم در حال دوران است. این موسیقی همچنین بر مفهوم فیزیکی و کهن زمان تامل دارد. از این رو پیوسته تند و کند میشود تا چالشهایی را برای شنونده ایجاد کند که آیا گذر زمان حقیقتا وجود دارد؟ گروه تلاش میکند از عبارات معنازدایی کند تا مخاطب این اختیار را بیابد تا خود معنایی به آن ببخشد و انتخاب کند تا در کجای این فضای صوتی چند بعدی قرار گیرد و چه چیز را بشنود. این یک موسیقیِ مراقبه‌ایِ غیرِآیینی‌ست که بر ذهن تمرکز دارد و کمتر بر تکنیک‌های موسیقایی.»

همچنین هومن ثنایی در رابطه نام این آلبوم یعنی اوربیتون چنین توضیح می‌دهد: «وقتی الکترون شکافته می‌شود سه شبه ذره تولید می‌شود که اسپینون، هولون و اوربیتون هستند. اوربیتون در واقع فضای تئوریک چرخش را برای ما تداعی می‌کرد. حامل مکان مداری؛ این شاید تعریف درستی از اوربیتون باشد. در واقع برای ما تداعی‌گر مکانی است که مثل مدار می‌چرخد و ما در آن ساز می‌زنیم.»

گروه انسو که به بیش از چهار است فعالیتش را آغاز کرده تغییراتی را پشت سرگذاشته تا به تولید آلبوم اولش و همکاری با هرمس رسیده است. سینا نجفلو در رابطه تولید این آلبوم و دست اندردرکاراشان می‌گوید: « بیش از 2 سال است که با رامین صدیقی و پوریا پوروزیری از نشر هرمس در ارتباط هستیم و به این واسطه امکانی برای ما فراهم شد که بیورن مه‌یر و نیک برچ در تمریناتمان حضور پیدا کنند و اطلاعات زیادی بین ما رد و بدل شود. همکاری رسمی با نشر هرمس به کنسرت آذر ماه پارسال در فرهنگسرای نیاوران بازمی‌گردد. اردیبهشت ماه سال جاری در استودیو شهر صدای پارسیان آلبوم اول گروه تحت عنوان «اوربیتون» را به تهیه کنندگی رامین صدیقی ضبط کردیم. پوریا پورویزری و بیژن پاسبان حضرت، مدیران تولید و هنری آلبوم هستند. اردوان جعفریان در این آلبوم نقش co-producer را دارد. مهندس صدا و صدابردار آلبوم رضا عسگرزاده و دستیارشان صالح سیدین هستند. میکس و مستر را آرش پاکزاد انجام داده و گرافیک آلبوم کار علی بوستان است. عکاسی این آلبوم را خانم درخشنده مکری انجام داده و عکس روی جلد اثر عکاس سوئیسی یعنی مکس فقانوش است که برای ECM هم عکاسی‌های زیادی انجام داده.»

لازم به ذکر است کنسرت انسو و رونمایی آلبوم اوربیتون، 20 آذر ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 9 آذر 1398 - 15:53

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مراقبه‌ی غیرآیینی با موسیقیِ تکرارشونده | موسیقی ما