برنامه یاد بعضی نفرات
 
ترکیه می‌خواهد ساز تنبور را به نام خودش ثبت کند
600 نوازنده‌ی تنبور سه اثر فاخر مقامی را با صدای شهرام ناظری تولید می‌کنند
موسیقی ما - گروهی متشکل از ۶۰۰ نفر از تنبورنوازان کرمانشاه با هدف ثبت و شناساندن تنبور سه اثر فاخر مقامی را با صدای شهرام ناظری در محوطۀ تاریخی و جهانی بیستون اجرا می کنند.
 
«فرزاد شهسواری» - رییس انجمن موسیقی استان کرمانشاه- در مورد تازه‌ترین فعالیت این انجمن گفت: «انجمن موسیقی کرمانشاه به پیشنهاد استاد شهرام ناظری و همکاری هنرمندان فعال تنبورنواز و سرپرستان گروه‌های تنبورنوازی استان، اقدام به تشکیل گروهی با حدود ۶۰۰ نوازنده تنبور کرده است. قرار است با هدف ثبت و شناساندن تنبور که خاستگاه آن پهنۀ جغرافیای کرمانشاه است سه اثر فاخر مقامی را با صدای استاد شهرام ناظری در محوطۀ تاریخی و جهانی بیستون اجرا کرده و آن را در قالب ویدئو منتشر کنیم این پروژه که به دلیل فراهم نبودن مسائل مالی و زیرساختی با تأخیر اجرا می‌شود، اکنون در مراحل نهایی تمرین است. پیش‌بینی برای اجرای آن نیز در صورت مساعدبودن شرایط جوی اسفند سال جاری و در غیر این‌صورت اردیبهشت سال آینده است.»
 
شهسواری درباره حمایت مالی از این برنامه گفت: «رایزنی‌های انجمن موسیقی کرمانشاه برای تأمین منابع مالی در جریان است و اگر بخش دولتی از عهدۀ تأمین آن برنیاید برنامه‌هایی برای جذب اسپانسر در بخش خصوصی در دست است. به هر حال این گروه مراحل پایانی تمرین را پشت سر می‌گذارند؛ اما بحث اصلی هزینه سنگین گروه است؛ برای هر وعده یک آب معدنی و یک ناهار جزیی حداقل ۲ میلیون تومان هزینه می‌شود. تا الان از جایی کمکی نشده و تمام هزینه‌ها شخصی انجام ‌شده است.»
 
 
رییس انجمن موسیقی استان کرمانشاه تصریح کرد: کشور ترکیه به دنبال ثبت جهانی ساز تنبور به نام کشورش است، به همین خاطر برنامه این گروه ۶۰۰ نفره سند خوبی برای منع کشور ترکیه برای ثبت این ساز در یونسکو خواهد بود.
 
وی در پایان در مورد تأسیس موزه موسیقی کرمانشاه توضیح داد: «به دنبال یکی از خانه‌های تاریخی برای تأسیس موزۀ موسیقی در کرمانشاه هستیم. نامه‌نگاری‌ها انجام شده و قرار است هفته‌های آتی جلساتی با استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی و مدیرکل اداره ارشاد در این رابطه داشته باشیم. بنیان‌گذار و مؤسس این پروژه انجمن موسیقی استان کرمانشاه است.»
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 دی 1398 - 11:47

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود 600 نوازنده‌ی تنبور سه اثر فاخر مقامی را با صدای شهرام ناظری تولید می‌کنند | موسیقی ما