برنامه یاد بعضی نفرات
 
قاسم سلیمانی
دفتر موسیقی، خانه موسیقی، بنیاد رودکی و فرهنگستان هنر به ترور فرمانده نیروی قدس سپاه واکنش نشان دادند
پیام نهادهای فرهنگی به مناسبت شهادت سردار سلیمانی
موسیقی ما - در پی اعلام سه روز عزای عمومی به دلیلِ به شهادت رسیدن سردار «حاج قاسم سلیمانی»، دفتر موسیقی، خانه‌ی موسیقی، بنیاد رودکی و فرهنگستان هنر در پیام‌هایی شهادتِ سردار «قاسم سلیمانی» را تسلیت گفتند.

روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی شهادت سردارقاسم سلیمانی را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است: «باسم رب الشهداء والصدیقین. شهادت فرمانده ی رشید و پرافتخار سپاه اسلام ، سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی»، نماد درخشان تداوم خط سرخ حق پرستی و مسیر سربلند جبهه مقاومت و فداکاری برای رهایی مظلومان هستی از ظلم و تباهی است. دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان ایران عزیز، همراه ملت شریف و نستوه ایران عزیز، داغدار این واقعه دردناک هستند. ضمن تسلیت و تعزیت این حادثه دردناک، بدین وسیله اعلام می نماید که کلیه ی اجراهای صحنه ای مرتبط با این هنر مردمی، با توجه به سه روز عزای عمومی اعلام شده، برگزار نمی‌شود.»‌

خانه موسیقی ایران نیز در پیام تسلیت خود آورده است: «سردار قاسم سلیمانی که همه عمر، تلاش و مجاهدتش علیه تروریسم بود خود قربانی تروریسم تجاوزگران شد. خانه موسیقی ایران شهادت این سردار عزیز را به ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گوید. امید است مبارزات همرزمانش علیه تروریسم تا حاکمیت صلح جهانی استمرار یابد.»

بنیاد فرهنگی هنری رودکی در پیامی که به این مناسبت صادر کرده چنین آورده است: «بسم الله الرحمن الرحیم. من المومنین رجال صدقوا ماعاهدو الله علیه و من هم من قضی نحبه و من هم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا. بنیاد فرهنگی هنری رودکی، شهادت اسوه اخلاق و مقاومت، شجاعت و صلابت، فرزند رشید ایران زمین، سردار قاسم سلیمانی را تسلیت عرض می‌کند. امید است که همه ما بتوانیم ادامه دهنده راه آن بزرگوار باشیم.»

این بنیاد همچنین تمامی اجراهای موسیقی و نمایش تالارهای تحت مدیریت خود (تالارهای وحدت، حافظ، فردوسی، رودکی و تالار برج آزادی) را لغو کرد.

علاوه بر آن فرهنگستان هنر در پیامی شهادت سردار سلیمانی و هم‌رزمانش را این‌چنین تسلیت گفت: «شهادت سردار والامقام، حاج قاسم سلیمانی و نیز شماری از همرزمانش که در راه عشق به وطن و حمایت از ولایت و ملت شریف ایران همواره کوشیدند، موجب تأثر و تألم ملت شریف ایران و جبهه مقاومت شد. حاج قاسم سلیمانی، سردار سرافراز سپاه اسلام، چهره درخشان مقاومت اسلامی و نماد هنر ایستادگی در برابر مستکبران آمریکایی، متجاوزان صهیونیستی و تروریست‌های منطقه بود. خون این سردار افتخارآفرین، الهام‌بخش مقاومت در سراسر جهان اسلام خواهد بود. شهادت این شهید بزرگوار را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (روحی و ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، یاران و همرزمانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم هموطنان تبریک و تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال برای سردار بزرگمان، شهید قاسم سلیمانی، همنشینی با سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، و برای خانواده معزز و بازماندگان ایشان، صبر و اجر جزیل مسئلت داریم.»

همچنین در پی اعلام سه روز عزای عمومی به دلیل شهادت سردار «حاج قاسم سلیمانی»، نمایشگاه سازخانه جمعه به‌کار خود پایان داد.
تاریخ انتشار : جمعه 13 دی 1398 - 16:09

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پیام نهادهای فرهنگی به مناسبت شهادت سردار سلیمانی | موسیقی ما