برنامه یاد بعضی نفرات
 
سهم من در کرونا؛
بوی شالیزار در شب هشتم نوروزخانه

موسیقی ما - در راستای تمهیدات اندیشیده شده توسط مسئولان و فعالان فرهنگی و هنری برای تشویق و ترغیب مردم به در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، مجموعه کنسرت‌های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران با ۱۵ اجرا در حال برگزاری است و شب گذشته (جمعه ۱۵ فروردین) نوروزخانه و برج میلاد میزبان گروه گیل و آمارد بود

این گروه به سرپرستی و خوانندگی ناصر وحدتی کار خود را با اجرای قطعه ما تی حیرانم آغاز کرد و آثاری چون شو تاریکه, رعنا، باغ محتشم یا تی نازه قوربان، دراز فومنی جان، تاران تاران، آها بوگو، لیلی، عزیز، ایشاله، آی سوپوله، له لی را اجرا کرده و آهنگ دختر قزلباش را نیز به عنوان آخرین آهنگ در این کنسرت، نواخت.

نیما برزگر و علی پسندیده (نوازنده تار )، اصغر پور ابراهیمی (نوازنده نی)، رامبد حسینی (نوازنده بربت)، و کامیار احسان (نوازنده سازهای کوبه‌ای ) در  این اجرا ناصر وحدتی را همراهی کردند و ناصر وحدتی در پایان ضمن تشکر از شهرداری تهران، خواهان حمایت سازمان‌های بزرگ از موسیقی محلی ایران و موسیقی پاپ فاخر شد.

نگاهی به نوروزخانه

 اجرای کنسرت‌های  آنلاین با صندلی‌های خالی به‌منظور ایجاد لحظات شاد و مفرح برای مردم در ایام قرنطینه و تشویق آن‌ها به ماندن در خانه و قطع زنجیره ابتلا به بیماری کووید ۱۹، به همت شهرداری تهران آغاز و با ۱۵ اجرا به صورت آنلاین دنبال می‌شود.

مجموعه کنسرت‌های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران از (جمعه ۸ فروردین)، با اجرای امید حاجیلی در مقابل صندلی های خالی اما با حضور شهروندان در فضای مجازی و به صورت زنده در برج میلاد آغاز شده و با احتساب کنسرت شب گذشته حمید عسگری، هنرمندانی نظیر مهدی جهانی و روزبه بمانی و رضا یزدانی، رحیم شهریاری و گروه گیل و آمارد در شب های نوروزخانه روی صحنه رفته اند.

در همین رابطه علی سعد مدیر روابط عمومی ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) پیشتر گفته بود با شیوع بیماری کرونا در کشور، ساترا به عنوان متولی رسانه‌های صوت و تصویر، پیگیری ایده‌ای را که از قبل وجود داشت تسریع کرد و اقدام جدیدی در حوزه پخش صوت و تصویر در کشور شکل گرفت که آن هم امکان پخش زنده برای رسانه‌های صوت و تصویری در بستر فضای مجازی در ایام شیوع کرونا بود که پیش از این ممنوع و غیرقانونی بود.

وی با بیان این که بر اساس تفسیر قانون اساسی، این کار در انحصار صدا و سیماست و دستگاه‌های نظارتی و قضایی روی این مورد حساس هستند و وارد عمل می شوند، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های ساترا و برگزاری جلسات متعدد، در نهایت اواخر اسفند دستورالعمل پخش اجتماعات مجازی برای پخش زنده کنسرت‌ها، تئاترها، برنامه های آموزشی و برنامه های مذهبی روی پلتفرم‌های داخلی صادر شد و به محض انتشار دستور العمل، رسانه‌هایی که از نظر فنی این قابلیت را داشتند، درخواست خود را به ساترا فرستادند و پس از آن صلاحیت سنجی آغاز شد.

 برای سنجش صلاحیت رسانه‌ها سه مسأله کلی اهمیت داشت که سعد در این خصوص گفت: پاس کردن قابلیت‌های فنی مورد نظر، معتبر و دارای مجوز بودن رسانه و محتوایی که قرار است از مجرای آن منتشر شود جزو موارد مهم بود. با بررسی این موارد در مدت یک هفته کار تمام وقت، برای ۱۸ رسانه مجوز پخش زنده صادر شد و با یک هماهنگی مناسب در سطوح مختلف حاکمیت، تمام دستگاه‌ها مانند وزارت فرهنگ و شهرداری تهران که قصد داشتند براساس وظیفه خود محدودیت‌هایی را که برای مردم به وجود آمده با چنین امکانی جبران کنند، دست به دست هم دادند و کنسرت مجازی برج میلاد انجام شد.

پخش کنسرت زنده بدون نمایش ساز بی‌معنی است

وی افزود: هر عقل سلیمی می‌پذیرد نمایش و پخش کنسرت زنده، بدون نمایش آلات موسیقی امکان ندارد. به علاوه در دستورالعمل ساترا چنین بندی وجود ندارد و رویکرد ساترا تمایز میان اقتضائات رسانه ملی به عنوان یک رسانه عمومی با رسانه‌های صوتی و تصویری اینترنتی به عنوان رسانه‌های خصوصی است.

طبق برنامه اعلام شده قرار است امشب (شنبه ۱۶ فروردین) مهدی یغمایی خواننده پاپ و گروهش از طریق فضای مجازی با اجرای زنده خود میهمان خانه های هموطنان باشند

منبع: 
خبرگزاری ایرنا
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 فروردین 1399 - 00:09

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بوی شالیزار در شب هشتم نوروزخانه | موسیقی ما