برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حکم مدیرعامل این بنیاد
محمد محمدی معاون بنیاد رودکی شد
موسیقی ما-  با حکم مدیرعامل بنیاد رودکی، «محمد محمدی» به عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت‌های هنری این بنیاد منصوب شد. در حکم مهدی افضلی به محمدی بر تعامل موثر با اهالی فرهنگ و هنر و برنامه‌گذاران این حوزه تاکید شده است. محمدی پیش از این، در سمت‌های رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل، رییس کمیسیون فرهنگی و هنری استان مازندران و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل مشغول به فعالیت بوده است.
 
محمدی در حال حاضر، عضو شورای اسلامی شهر آمل است و در کارنامه وی ریاست این شورا دیده می‌شود. این مدرس دانشگاه، دارای مدرک دکترای برنامه‌ریزی شهری است و چندین دوره نیز به عنوان مدیر نمونه انتخاب شده است.
 
 بنیاد فرهنگی هنری رودکی فعالیت خود را از آبان سال ۱۳۸۲ با مصوبه مجلس شورای اسلامی با ادغام واحدهای مجموعه تالاروحدت و مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی (برج آزادی)، در قالب مؤسسه‌ای عمومی غیر دولتی، آغاز کرد.

فعالیت بنیاد رودکی، از ادغام دو مجموعه‌ای آغاز شد که مردم تهران و ایران سال‌ها با این مجموعه‌ها آشنایی داشتند.  تالار وحدت یکی از مجهزترین و بزرگ‌ترین تالارهای اپرا موسیقی و تئاتر ایران است که توسط یوگینا آفتاندلیانس براساس نمونه اپراهال وین طی مدت ۱۰ سال ساخته و به نام شاعر و نوازنده ایرانی، ابوعبدالله رودکی، در سال ۱۳۴۶ افتتاح شد. ساخت تالار وحدت در خیابان استاد شهریار (دکتر ارفع سابق) در سال ۱۳۳۶ آغاز و پس از ۱۰ سال با بهترین طراحی داخلی و تجهیزات بی‌نظیر، در آبان ماه ۱۳۴۶ افتتاح شد.

ساختمان بنیاد رودکی متشکل از دو سالن اجرا به نام‌های تالار رودکی و سالن کوچک بود که بعد از انقلاب اسلامی ایران، تالار بزرگ‌تر را هم زمان با هفته وحدت و جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام به تالار وحدت و تالار کوچک‌تر را به تالار رودکی تغییر نام دادند.

از سوی دیگر برج آزادی یکی از بناهای یادبود در جهان به شمار می رود که تاریخچه آن به سال ۱۳۴۵ هجری شمسی بر می‌گردد. در این سال طرح یک نماد معرف ایران بین معماران کشورمان به مسابقه گذاشته شد و در نهایت طرح مهندس حسین امانت، ۲۴ساله و فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران برنده و برای ساخت انتخاب شد. شروع عملیات ساختمان مجموعه میدان و برج آزادی اوایل سال ۱۳۴۸ و اتمام آن بعد از گذشت ۳۰ ماه در ۲۴مهر ۱۳۵۰ بوده است. این برج در ۲۶ دی ماه ۱۳۵۰ بهره برداری و پس از انقلاب اسلامی نیز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد.
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 فروردین 1399 - 13:38

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمد محمدی معاون بنیاد رودکی شد | موسیقی ما