برنامه یاد بعضی نفرات
 
مدیران فرهنگی هنری نهادها و مجموعه‌های مختلف درگذشت موسیقی‌دانِ انقلابی را تسلیت گفتند
سید مجتبی حسینی: آثارِ «راغب» با تاریخ اجتماعی و فرهنگی معاصر پیوند خورده است
موسیقی ما- همزمان با انتشار خبر درگذشت احمد علی راغب آهنگساز و نوازنده شناخته موسیقی کشورمان تعدادی از مدیران فرهنگی هنری نهادها و مجموعه‌های مختلف با انتشار پیام‌هایی جداگانه درگذشت این هنرمند شناخته شده آثار ماندگار انقلابی را تسلیت گفتند.
 
معاون هنری ارشاد: آثار راغب با بخشی از تاریخ اجتماعی و فرهنگی ایران پیوند خورده است
 

سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تسلیت خود نوشته است: «احمدعلی راغب آهنگساز آثار خاطره انگیز و ماندگاری از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است که با تاریخ اجتماعی و فرهنگی معاصر پیوند خورده است. آثار موسیقی راغب نمونه‌ای از حضور موثر هنر موسیقی در تحولات اجتماعی است که در ارتباط با شرایط و مشخصه‌های کشور در آن زمان ساخته و اجرا شده و محصول زمانه خود است اما ماندگار و همیشه روایتگر سال‌های پرشور انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهد بود.

درگذشت هنرمند پیشکسوت و گرانقدر احمدعلی راغب را به خانواده بزرگوارش و مردم تسلیت می‌گویم و برای هنرمند زنده یاد علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»
 
مدیرکل دفتر موسیقی: خدمت با اخلاص برای هنر و موسیقی در چند دهه
 
در پیام محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای احمد علی راغب آمده است: «جامعه موسیقی یکی از پیشکسوتان خود در عرصه موسیقی را از دست داد. استاد راغب از مفاخر موسیقی بعد از انقلاب اسلامی است که چند دهه با اخلاص برای هنر و موسیقی کشور خدمت کرد. استاد راغب دارای شناسنامه پربار و قابل اعتنایی است و در قبل و بعد از انقلاب اسلامی با چهره‌های شاخصی نظیر مرحوم مشفق کاشانی، مهرداد اوستا، شهید بهشتی، مجید حدادعادل و … همکاری کرد. از استاد احمد علی راغب موسیقی‌ها و ترانه‌های ماندگاری از جمله «این پیروزی خجسته باد»، «ظفر مبارک»، «جنگ، جنگ تا پیروزی» و «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار» به یادگار مانده است. بی گمان نام استاد احمد علی‌راغب در تاریخ موسیقی ایران ماندگار و در صفحات آن ثبت و ضبط خواهد شد. درگذشت این هنرمند گرامی را به خانواده عزیزش و جامعه موسیقی تسلیت می‌گویم.»
 
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1399 - 13:13

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سید مجتبی حسینی: آثارِ «راغب» با تاریخ اجتماعی و فرهنگی معاصر پیوند خورده است | موسیقی ما