برنامه یاد بعضی نفرات
 
خوش‌نویسِ برجسته نسبت به عدم پخش صدای استاد شجریان واکنش نشان داد
غلام‌حسین امیرخانی: چه کسانی این مشق غلط را می‌دهند که این صدای آسمانی محدود شود
موسیقی ما- نخستین نمایشگاه بین‌المللی خوشنویسی راه ابریشم «رقص قلم» با حضور جمعی از اهالی فرهنگ، هنر، مسئولان و اهالی رسانه در فرهنگستان هنر در حالی برگزار شد که «غلام‌حسین امیرخانی» نسبت به عدم پخشِ صدای استاد «محمدرضا شجریان»‌ واکنش نشان داد.

غلامحسین امیر خانی، هنرمند پیشکسوت عرصه خوشنویس در ادامه این مراسم اظهار کرد: «خوشنویسی باید به عنوان یک میراث گرانقدر جایگاه خود را حفظ کند و شاگردان باید حق‌شناسی کنند. بر اساس سخن جامعه‌شناسان بزرگ، سه رکن دانش، کار و اخلاق در جهان اهمیت دارد. ما در دنیای امروز تامل و توجه را نداریم، زیرا سرعت این دوره این اجازه را به ما نمی‌دهد.  توجه به این که اجداد فرهیخته از ما راضی هستند، بخشی از فرهنگ ما است. باید بدانیم که چقدر حق نعمت را ادا کرده‌ایم و در همین راستا باید در نشستی علمی و فرهنگی و غیرسیاسی به این سوالات جواب دهیم.»
 
این استاد خوشنویسی ادامه داد: «امکانات در کنار همت و شجاعت و احساس وظیفه می‌تواند کاروان زندگی را در جامعه به صحت برساند. آیا نیرومندی یک کشور به سیاست و سلاح است یا اندیشه و تربیت فرزندان، فرهیختگان و فرزانگان؟ چرا ما به استاد شجریان میدان ندادیم؟ اگر مثنوی قبل افطار استاد استفاده می‌شد، کدام شنونده‌ای در برابر آن زانو نمی‌زد؟ چه کسانی این مشق غلط را می‌دهند که این صدای آسمانی محدود شود؟»
 
وی تاکید کرد: «ما باید امکان رساندن صدای ناب را به گوش‌های منتظر فراهم کنیم. امروز سخن از چین و راه ابریشم است. راه ابریشم مقدمه‌ای است که مدیران، اندیشه را به جهانیان ارائه کنند که خوشبختانه آغوش جهانیان نیز برای این مهم باز باشد. در فرهنگ ما تک ستاره پیدا می‌شود، اما رشد به معنای مشارکت جمعی هنوز ایجاد نشده است. امروز باید کوشش کنند سازمان مللی از منتخبین فرهنگی به دور از سیاست تشکیل شود.»
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 بهمن 1399 - 16:35

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود غلام‌حسین امیرخانی: چه کسانی این مشق غلط را می‌دهند که این صدای آسمانی محدود شود | موسیقی ما