برنامه یاد بعضی نفرات
 
با همراهی تینا لاجوردیان
زکریا یوسفی آلبوم «حرف بی حروف» را منتشر کرد
موسیقی ما- آلبوم «حرف بی حروف» با هنرمندی «زکریا یوسفی» -خواننده و نوازنده سازهای کوبه‌ای- و «تینا لاجوردیان» -نوازنده‌ی عود- منتشر شد. در این اثر قطعاتی چون «سریانی»، «پیدایش»، «آوازی بیداد»، «عشوایی»، «آوازی دیلمان»، «رها»، «گفتگو»، «گریز»، «طره»، «ناتمام»، «نوا» و «سماع» آمده است.

در توضیح این اثر ذکر شده: «غرض از ساخت این آلبوم نیز ارائه موسیقی شرقی توام با سلیقه شخصی و با توجه به مرزهای موسیقی دستگاهی ایرانی است. دستگاه در موسیقی ایرانی نظامی چند مدی است که اساس و پایه موسیقی کلاسیک ایرانی محسوب می‌شود و در آن پیوند مدها از نظامی مدون و هماهنگ پیروی می‌کنند. از این رو با توجه به شناختی که از موسیقی ایرانی و خصوصاً موسیقی عرب و ترک داشتیم و بر آن شدیم تا تلفیقشان قطعاتی بسازیم که برای شنوندگان غیرایرانی هم ناآشنا به گوش نباشند. وجود این قطعات بی کلام و بیان صحبت‌هایمان به زبان موسیقی باعث شد که نام «حروف بی حروف» را برای این آلبوم برگزینیم. باشد که حرف‌هایمان بر دل‌هایتان بنشیند و با زبان موسیقی فراتر از کلام و سخن با یکدیگر گفتگو کنیم.»

آلبوم «حرف بی‌حروف» با شماره مجوز ۱۳۹۹- ۳۶۵ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت ۳۰۲۶ کتابخانه ملی ایران توسط موسسه «رهگذر هفت اقلیم» در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 - 13:48

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود زکریا یوسفی آلبوم «حرف بی حروف» را منتشر کرد | موسیقی ما