برنامه یاد بعضی نفرات
 
حاصل تجربه‌های طنزآمیز در موسیقی سنتی و فولکلور ایرانی
«بابک رجبی» آلبوم موسیقی «طنز و طرب» را منتشر کرد
موسیقی ما- آلبوم موسیقی «طنز و طرب» ساخته بابک رجبی، حاصل تجربه‌های طنزآمیز در موسیقی سنتی و فولکلور ایرانی در دسترس مخاطبان قرار گرفت. این اثر حاصل تجربه‌های طنزآمیز در موسیقی سنتی و فولکلور ایرانی است که در سال‌های زندگی بابک رجبی در فرانسه ساخته شده است. از خصوصیات این آلبوم خوانش ترانه با لهجه‌ی اصفهانی، استفاده از ظرفیت و نوسانات فونتیکی واژگان، همچنین کنایه‌های نقادانه فرهنگی واجتماعی است.
 
رجبی، مولف طنز و طرب، ضرورت ارائه این اثر را در تقلیل فاصله موسیقی سنتی از تمناهای شنیداری مخاطب می‌داند. ظرفیتی مغفول که باعث تهییج احساسات فروخفته انسان در وضعیت امروز جهان می‌شود. شکلی از بازیافت سنت با نگاهی به خُلقِ خَلق. خلقی که نیازمند آیینه ایست که خود خودش را نشان بدهد و بتواند با اهرم خویشخند، زوایای فکری و رفتاری خود را مرور کند. طنز و طرب دوست دارد برای عبور از موانع انکار در نواقص فرهنگی و اجتماعی مجوز صادر کند و در عین حال پا از ظرفیت‌های شوخی‌پذیری فرهنگی فرا نگذارد.
 
قطعات آلبوم طنز و طرب عبارتند از: «رهرو تکرو« و «گوگوری مگوری» در آواز بیات اصفهان، «آلوده‌ی آلوده» در دستگاه سه‌گاه، «هنر برای هنر» در آواز افشاری، «چین و چروک» در دستگاه ماهور و «حواس پنجگاه» که به صورت مرکب خوانی در دستگاههای موسیقی ایرانی است.
 
این آثار قبلا به‌صورت ساده‌تر در جامعه مجازی به معرض دید و شنود گذاشته شده و مورد علاقه بسیاری قرار گرفته است و از همین رو ضرورت تولید و انتشار پیدا کرده است. آلبوم طنز و طرب با هزینه شخصیِ مؤلف حاصل از درآمد تدریس موسیقی در مدارس فرانسه سرمایه‌گذاری شده است و البته از کمکهای جزئی اما ارزشمند طرفداران این سبک برای تولید بهره‌مند بوده است.
 
آلبوم از طریق سایت بابک رجبی و در پلتفرم‌های جهانی موسیقی قابل دسترسی است.
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اسفند 1399 - 14:41

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «بابک رجبی» آلبوم موسیقی «طنز و طرب» را منتشر کرد | موسیقی ما