برنامه یاد بعضی نفرات
 
با رهبری «سهراب کاشف»
ارکستر سمفونیک تهران آخرین اجرای خود در سال 99 را پشت سر گذاشت
موسیقی ما- ارکستر سمفونیک تهران در آخرین اجرای خود در سال ۹۹ با رهبری «سهراب کاشف» شامگاه جمعه ۲۲ اسفندماه در تالار وحدت به صحنه رفت و آثار مشاهیر موسیقی جهان را آنلاین اجرا کرد.

در ابتدای این برنامه قطعه «هشت بهشت» اثر محمدسعید شریفیان توسط اعضای ارکستر اجرا شد. هشت بهشت موسیقی سریالی با همین نام به کارگردانی اکبر خواجوئی است که در اواخر دهه 60 پخش می‌شد و موسیقی این سریال با استقبال بسیار بالایی روبرو شد.
 
قطعه بعدی که توسط ارکستر سمفونیک اجرا شد قطعه‌ی فانتزی «شبی بر فراز کوهستان سنگی» اثر مودست موسورگسکی بود. «شبی بر فراز کوهستان سنگی» با الهام از افسانه‌های ادبی روس، تصاویری موسیقایی با موضوع سحر جادوگران بر فراز یک کوه عریان است که در مراسم ایوان کوپالا اتفاق می‌افتد. موسورگسکی این اثر را در همان شبِ ۲۳ ژوئن ۱۸۶۷ که چنین مراسمی آغاز می‌شود، به پایان رساند.
 
قطعات L’Arlésienne Suite No اثر ژرژ بیزه و Finlandia, op.26 اثر ژان سیبلیوس دیگر قطعاتی از موسیقی کلاسیک جهان بودند که توسط ارکستر سمفونیک تهران اجرا شدند.
 
اجرای ارکستر سمفونیک تهران، سیزدهمین کنسرت آنلاینی بود که به همت بنیاد رودکی در ایام همه‌گیری کرونا در تالار وحدت اجرا شد.
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 - 16:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر سمفونیک تهران آخرین اجرای خود در سال 99 را پشت سر گذاشت | موسیقی ما