برنامه یاد بعضی نفرات
 
با خوانندگی حسین علیشاپور
«نوشین پاسدار» آلبوم «چِلّه نِشین» را منتشر کرد
موسیقی ما- آلبوم «چِلّه نِشین» با آهنگسازی نوشین پاسدار و خوانندگی حسین علیشاپور، با همکاری کانون نشر موسیقی پژواک نیزِوا منتشر شد. پاسدار در این آلبوم قطعاتی را برای عود و ارکستر تصنیف کرده که تک‌نوازی آن را خود به عهده داشته است.
 
قطعات این آلبوم تشکیل شده از پنج تصنیف، یک جواب و آواز، دو تکنوازی عود بر اساس ردیف دستگاهی موسیقی ایران و دو قطعه ضربی برای عود و ارکستر است.
در این اثر علیرضا دریایی: ویولن و ویولا، یگانه حسینی نیا: ویولن، نگار نوراد: ویولنسل، زکریا یوسفی: سازهای کوبه‌ای، عسل ملک زاده: سازهای کوبه‌ای و مریم ملّا: تنبک نواخته‌اند.
این آهنگ‌ساز و نوازنده درباره‌ی این اثر گفته است: «زمانی را به یاد می آورم که در هنرستان برای انتخاب ساز متوجه مهجور بودن و حضور کم رنگ ساز عود شدم و طی سال‌های متمادی نبود یک نقش اصلی برای این ساز را در ارکسترهای ایرانی حس می کردم. پس از دیپلم به ساختن قطعاتی برای عود پرداختم و در یک فیلم کوتاه به نام پژواک به کارگردانی پژمان حبیبیان از آنها استفاده شد. در دانشگاه اولین قطعه ارکسترال خود را با ارکستر ملی دانشگاه هنر به سرپرستی امیر اسلامی بر روی شعری از نیما یوشیج به روی صحنه بردم. پس از گذشت نزدیک به ۲۰ سال بالاخره قطعات آلبوم «چلّه نشین» از پاییز ۱۳۹۸ شروع به تصنیف شد و با حضور خواننده توانمندی چون حسین علیشاپور و اعضای نوازندگان حرفه‌ای این آلبوم به مرحله ظهور رسید. نقش پررنگ عود به عنوان نغمه پرداز اصلی و معرفی ساختار موسیقی ایرانی از یک سو و ارکستر زهی به عنوان یک بستر هماهنگ و آماده با پایه های استوار براساس هارمونی موسیقی کلاسیک غرب، این فرصت را فراهم کرد که با اشعار قدیمی و اجرای آواز موسیقی دستگاهی ادغام شوند و تولید یک اثر موسیقایی با نگرش تصویری در ذهن مخاطب شکل گیرد.»
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردین 1400 - 13:28

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «نوشین پاسدار» آلبوم «چِلّه نِشین» را منتشر کرد | موسیقی ما