برنامه یاد بعضی نفرات
 
مراسم رونمایی از آلبوم «سرّ عشق» شامل مناجات‌ خوانی‌های ویژه ماه مبارک رمضان برگزار شد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران: انتظار حمایت مالی بیشتر از ناحیه دولت را داریم
موسیقی ما- مراسم رونمایی از آلبوم «سرّ عشق» شامل مناجات‌ خوانی‌های ویژه ماه مبارک رمضان با حضور مسوولان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار شد. در این مراسم رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به شعار سال (تولید، پشتیبانی و مانع زدایی) اظهار داشت: «درکنار تولیدات اقتصادی و صنعتی، جامعه به تولیدات فرهنگی و هنری نیز نیاز دارد.»

حجت‌الاسلام  میثم امرودی با تاکید بر این موضوع که تولید شامل دامنه‌ی گسترده‌‌ای از همه نیاز های کشور است، گفت: «غفلت از تولیدات فرهنگی و هنری که شامل موسیقی،کتاب ، سینما و... است، در واقع غفلت از فرمان مقام معظم رهبری است. انتظار از همه مدیران و مسوولین سرلوحه قرار دادن شعار سال و پوشش همه جانبه آن است.»
 
امرودی با اشاره به اینکه  در این شرایط اقتصادی تولید آثار فاخر همچون «سرّ عشق» قابل توجه و قدردانی است، گفت: «انتظار حمایت مالی بیشتر از ناحیه دولت را داریم؛ به‌خصوص آن‌که مناجات، رفع تشنگی انسان و بساط رمضان کمک به رفع این تشنگی است، اما «سرّ عشق» رفع تشنگی نمی‌کند، بلکه آدمی را تشنه‌تر می‌کند. تولید اثر به این زیبایی که عجین است از آواز ها و نجواها  با موسیقی قابل تقدیر است.»
 
در ادامه این نشست «مهدی محمدی» (رییس فرهنگسرای رسانه) نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه کار خوب راه خودش را پیدا می کند، گفت: «برخلاف شرایط سخت مالی که با آن روبه رو بودیم، آلبوم «سرّ عشق» بسیار مورد توجه قرار گرفت، چراکه مردم تشنه کار خوب هستند. مهم‌ترین وجه موسیقی ما وجه آرامش آن است که مردم مخصوصا در این ماه مبارک عادت دیرینه‌ای به این مناجات و آرامش دارند. آلبوم «سرّ عشق» با انتخاب دقیق از اشعار زیبای سعدی و حافظ و... مروری بر خاطرات دیرینه مردم است.»

امیرحسین سمیعی مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز درباره‌ی این اثر گفت: «هدف ما این است که در حوزه موسیقی آیینی حرکت بادوام و سنجیده‌ای داشته باشیم. نکته‌ای که در آلبوم «مرثیه ناتمام» آن را آغاز کردیم و امروز در قالب آلبوم «مناجات خوانی» ادامه می‌دهیم. ما در این اثر تلاش کردیم که آوازخوانی‌هایی که در حوزه مناجات خوانی وجود دارد را ثبت کرده و به یک مجموعه واحدی برسیم.»
 
هم‌چنین «علیرضا زندوکیلی» معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز اظهار کرد: «مناجات خوانی یکی از بحث‌های بسیار مهم و ارزشمند موسیقی ایرانی است که در مناسبت‌های مختلف با این ویژگی که عامه مردم با آن ارتباط برقرار می‌کنند. مناجات‌خوانی را می‌توانیم فارغ از یک ژانر ارزشمند در موسیقی ایرانی و مقامی مورد توجه قرار دهیم.»

 آلبوم سرّ عشق شامل ۸ آواز با اجرای هنرمندان آواز دستگاهی ایران: داود فیاضی، محمد ملاآقایی، علیرضا حاجی طالب و علی صدیقی‌راد بر روی اشعاری از شاعران کلاسیک و برجسته‌ای همچون حافظ، سعدی، عطار نیشابوری، نظامی، فخرالدین عراقی و باباطاهر است. این آوازها در دستگاه های ماهور، چهارگاه و مایه های افشاری، ابوعطا، شوشتری، منصوری، بیات‌ترک، دشتی و دشتستانی اجرا شده است.
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 - 12:51

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران: انتظار حمایت مالی بیشتر از ناحیه دولت را داریم | موسیقی ما