برنامه یاد بعضی نفرات
 
در مسترکلاس های رهبری بنیاد رودکی
«نصیر حیدریان» نکاتِ‌ رهبری را به جوانان آموخت
موسیقی ما- هفته نخست مسترکلاس‌های رهبری ارکستر مرکز آموزش های بنیاد فرهنگی هنری رودکی با حضور نصیر حیدریان رهبر ارکستر بین المللی کشورمان برگزار شد. این رهبر برجسته به طرح چند نکته مهم در حوزه رهبری ارکستر پرداخت.
 
بنیاد فرهنگی هنری رودکی در راستای رسالت فرهنگی خود و با توجه به خلاء موجود در فضاهای علمی و پژوهشی در رشته رهبری ارکستر این سلسله مسترکلاس‌ها و ورک‌شاپ‌های رهبری ارکستر را با حضور اساتید بین المللی اقدام به برگزاری این کارگاه ها کرده است.
 
برنامه‌ریزی آموزشی صورت گرفته در این دوره‌ها به صورت بلند مدت بوده و در دوره های متفاوتی در طول هر سال و بر اساس استانداردهای بین‌المللی اجرایی خواهند شد. در هفته نخست از چهارمین دوره این ورک شاپ‌ها و مستر کلاس ها تدریس مباحث آنالیز پارتیتور و پارتیتور نوازی روی پیانو، با حضور استاد نصیر حیدریان آغاز شد.
 
با توجه به راه‌اندازی ارکستر مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی، جلسات تمرینی و کلاسی نصیر حیدریان با این ارکستر آغاز و در هفته گذشته یک جلسه تمرینی با هر کدام از سکشن های زهی و بادی ارکستر برگزار شده است.
 
این کلاس‌ها در فضاهای بنیاد رودکی همچون تالار وحدت، تالار رودکی، سالن تمرین طبقه ششم، مرکز آموزش هنری برگزار می و در طول کلاسها برحسب نیاز و سطح هنرجویان، چند نفر پیانیست و نیز ارکستر مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی حضور خواهند داشت.
 
حضور در این دوره‌ها مستلزم دارا بودن حداقل تخصص‌هایی همچون تئوری موسیقی، سلفژ، هارمونی، کنترپوان و علوم اولیه موسیقی بوده و در اولین جلسه حضور، آزمون های لازم توسط استاد اخذ خواهد شد. شایان ذکر است پیش نیاز شرکت در هر سطح، حضور و قبولی در سطوح پیشین است.
 
در هفته‌ پیش رو نیز کلاس‌های آنالیز پارتیتور، پارتیتورخوانی، پارتیتور نوازی روی پیانو، تکنیک و اصول رهبری و رهبری ارکستر خصوصی برای هنرجویان سطوح یک، دو و سه برگزار خواهد شد.
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1400 - 14:29

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «نصیر حیدریان» نکاتِ‌ رهبری را به جوانان آموخت | موسیقی ما