برنامه یاد بعضی نفرات
 
با مدیر مسوولی «محمد موسوی» و سردبیری «ساسان فاطمی»
نود و یکمین شماره‌ی فصلنامه‌ی موسیقی ماهور منتشر شد
موسیقی ما- نود و یکمین شماره‌ی فصلنامه‌ی موسیقی ماهور با مدیر مسوولی «محمد موسوی» و سردبیری «ساسان فاطمی» منتش شد. در این شماره نویسندگانی چون محمد موسوی، بابک خضرایی،‌ آرش محافظ و سعید کردمافی حضور داشته‌اند.

ملی‌گرایی، ملی‌کردن و صنعت موسیقیِ مصر: محمد فوزی، «مصرفون» و «صوت القاهره» (سونو کایرو). مایکل فریشکاف، ترجمه‌ی فاطمه محمدی، به‌سوی یک نقشه‌ی سرزمینی‌ـ قومی برای سنتِ دستگاهی. سعید کردمافی، کارگان هنر عاشیقی در بین نسل‌های گذشته و امروز با تمرکز بر هاواها. سیاوش عسگری، هَلپَرکِ (رقص کُردی) از منظر واژه‌شناسی. هِرش آرمند از جمله مطالبِ این شماره است.

هم‌چنین «رامتین نظری‌جو» یادداشت‌هایی چون تفکیک وزارت فرهنگ و تشکیل وزارت فرهنگ و هنر، همکاری علی‌اکبرخان شهنازی با خوانندگانِ زن، درباره‌ی نخستین اجرای تصنیف مرغ سحرو درباره‌ی برنامه‌های اجراشده در شبِ افتتاحیه‌ی تالار رودکی نوشته است.

در بخش نقد و بررسی نیز مطالبی چون روسو علیه رامو، موسیقی و طبیعت در مقالاتِ دائره‌المعارف و فراتر از آن و  میکائل اُدِئا، ترجمه‌ی آرش محافظ آمده است. «محمد موسوی» نیز مطلبِ «تا فصلی دیگر» را منتشر کرده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 تیر 1400 - 14:13

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نود و یکمین شماره‌ی فصلنامه‌ی موسیقی ماهور منتشر شد | موسیقی ما