برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده‌ی نام‌دار قطعه «نفس بریده» را منتشر کرد
سالار عقیلی: صدای من امروز، همراه فریاد شماست
موسیقی ما- «نفس بریده» با آهنگسازی حسن قره چائی و صدای سالار عقیلی و به کوشش موسسه هنری بانگ آوای سارنگ (باس) منتشر شد.

سیدمحمد تنکابنی مدیر موسسه هنری بانگ آوای سارنگ (باس) درباره انتشار این آهنگ می‌گوید: «در دوران سختی قرار داریم و هر روز شاهد رخدادهای تلخی هستیم. هر روز تعداد زیادی از هم‌وطنانمان را براثر ابتلا به ویروس کرونا از دست می‌دهیم و روز بعدش تعداد بیشتری از هم‌وطنانمان به این ویروس مبتلا شده‌اند. در چنین اوضاع سخت و دشواری که تمام مردم درگیرِ‌ مبارزه با مشکلاتِ بسیاری هستند، هنرمندان واقعی کنار مردم می‌مانند. سالار عقیلی هنرمندی است که در تمام این سال‌ها ثابت کرده که قلبش برای ایران و ایرانی می‌تپد.»
 
این تهیه کننده حوزه موسیقی می‌گوید: «پیشنهاد تولید آهنگ «نفس بریده» برای همراهی با مردم ایران مطرح شد و این پیشنهاد خیلی سریع به مرحله اجرا و تولید رسید و اکنون در پیشگاه مردم عزیز ایران قرار می‌گیرد. در این اثر هنرمندان بسیاری با تمام وجود هنرنمایی کردند. تلاش تک تک ما این بود که پیام همدلی خود را، به زبان موسیقی، به مردم ایران برسانیم. زمان پخش آن را نیز همزمان با «روز پزشک» در ایران در نظر گرفتیم تا شاید مرحمی بر زخم پزشکان و اعضای محترم کادر درمان باشد.»‌
 
احمد مقدسی زاده که نظارت بر تولید و ضبط این اثر را بر عهده داشته است، نیز عنوان می کند که تلاش کردیم با به کار گیری عوامل حرفه ای و صاحب نام در موسیقی کشور، اثری در خور مردم عزیز ایران تولید کنیم. امیدواریم که این اثری عاملی برای ایجاد آرامش در جان و روحِ مردم سرزمینمان شود.
 
سالار عقیلی نیز همزمان با انتشار آهنگِ «نفس بریده» یادداشتی را خطاب به مردم غم دیدۀ ایران، ضمیمه این اثر کرده است:
 
«ما را همه شب نمی‌برد خواب
ای خفته روزگار دریاب
در بادیه تشنگان بمردند
وز حله به کوفه می‌رود آب
ای‌ سخت کمان سست پیمان
این بود وفای عهد اصحاب؟
 
هم میهنان عزیز و داغدارم
 
خواسته‌ی به حق و ضروری تامین واکسن ایمن و کافی، هرچند با بی تدبیری برای خانواده‌های داغدار، این روزها چونان نوشداروی پس از مرگ سهراب گشته، اما باید اصلی‌ترین مطالبه‌ی این روزهای ما باشد.
 
صدای من امروز، همراه فریاد شماست برای گوش‌های سنگینی که صدای ناله و شیون از گوشه گوشه‌ی این مرز و بوم را نمی‌شنوند؛ در این روزهای تباهی که خطر از هرسو در کمین است و ما بی دفاع، بیش از پیش مراقب سلامت خود و عزیزانتان باشید تا این بلای بی‌رحم سایه‌اش از بامِ کاشانه‌ی هیچ هموطنی نگذرد و به این امید که: «غبار غم برود حال خوش شود حافظ».
با درود به روان درگذشتگان کرونا و تسلیت به بازماندگان و طلب شفای بیماران و خداقوت به کادر درمان همیشه قهرمان.
 
دوستدار و دست بوس شما
 
سالار عقیلی»
 
حسن قره چائی آهنگسازی جوان و خوش ذوق است. وی تولید موسیقی فاخر در ژانر موسیقی ملی را از دغدغه های خود عنوان می کند. قره چائی در مورد تولید این اثر می گوید: مدتی بود که از یک طرف با شنیدن خبرهای تلخ از دست رفتن هم میهنانم، غم بزرگی بر دلم افتاده بود و از طرف دیگر، تلاش های شبانه روزی پزشکان و دیگر اعضای کادر درمان مرا دلگرم می¬کرد. در این شرایط سخت میخواستم ادای دینی کنم به مردمم. ما هم مثل شما غم زده ایم و می خواهیم هر چه زودتر برای آسایش همه مردم گامی بلند برداشته شود تا بتوانیم مثل گذشته ای نه چندان دور، همدیگر را دوباره در آغوش بگیریم.
 
ضبط و میکس و مسترینگِ این آهنگ برعهده‌ی امید اصغری (استودیو پاپ) بوده و ناظر ضبط نیز احمد مقدسی‌زاده بوده است. تصویر برداری نماهنگ (موزیک ویدیو) بر عهده حبیب افشار بوده که خانم کیمیا اطهری نیز دستیار تصویربردار بوده¬اند. طراحی پوستر بر عهده حسین سلیمانی از طراحان خوش ذوق جوان بوده است.
 
اسامی نوازندگان آهنگ «نفس بریده» را در ادامه می‌خوانید: علی جعفری‌پویان، میثم مروستی، پدرام فریوسفی، مونیکا لوران، کاوه تسعیری، دانیال جورابچی، داریوش حجازی، ماکان خوی‌نژاد، کوروش کشاورز، پورنگ پورشیرازی، ناصر رحیمی، حسام صدفی‌نژاد، سایوری شفیعی، فرشاد محمدی،‌ حسن فراهانی، نرگس تقی پور، آزاده امیری، شهرام رُکوعی، فریبا قنادی، ‌سروش صادقی، پویا وزیری، پیمان لطیفی، بابک ریاحی‌پور.
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهریور 1400 - 14:42

دیدگاه‌ها

سه شنبه 2 شهریور 1400 - 21:39

آهنگ‌ نفس بریده نمود واقعی ایران امروز خسته ماست. واقعا از صدای استاد سالار عقیلی، آهنگ و شعر زیبای این موزیک لذت بردم...

سه شنبه 2 شهریور 1400 - 23:18

با درود و سپاس از تمام دست اندرکاران این آهنگ زیبا ..... این آهنگ بسیار متفاوت و زیباتر از سایر کارها بود .... آهنگی ک دردهای مردم رو فریاد می زد.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سالار عقیلی: صدای من امروز، همراه فریاد شماست | موسیقی ما