برنامه یاد بعضی نفرات
 
با تقدیم به استاد «فخری ملک‌پور»
«مزدا انصاری» اثار مرتصی خان محجوبی را منتشر می‌کند
موسیقی ما- آلبوم موسیقی «نواهای مرتضی خان» شامل 12 قطعه از آهنگ‌ها و قطعات ساخته مرتضی خان محجوبی با تک‌نوازی پیانوی «مزدا انصاری» از سوی نشر آوای مهربانی به‌زودی منتشر می‌شود.  نواهای مرتضی خان، اولین آلبوم تک‌نوازی انصاری، نوازنده‌ی برجسته پیانو است که منتشر می‌شود و آن را به استاد «فخری ملک پور» تنها یادگار مرتضی خان محجوبی تقدیم کرده است.

این آهنگساز و مدرس پیانو، که خود هنرآموخته‌ی شیوه‌ی پیانونوازی استاد جواد معروفی است؛ پس از سال‌ها نوازندگی و همراهی با اساتید بزرگ موسیقی اولین آلبوم تک‌نوازی خود را به نواختن آثار جاودان استاد بی‌بدیل پیانوی ایرانی، مرتضی خان محجوبی اختصاص داده است و در این آلبوم قطعات جانا به نگاهی، ای ناله‌ی بی‌اثر، آواز و چهارمضراب دشتی، نوای نی، من بی دل ساقی، من از روز ازل، نام عاشق، بزم گدا، زلف تو، دیلمان و کاروان را نواخته است.

ضمن بیژن بیژنی خواننده موسیقی ایرانی و خطاط، عهده‌دار خوشنویسی روی جلد آلبوم بوده و میکس و مسترینگ را عهده حامی حقیقی انجام داده است و پخش را نیز نشر و پخش جوان بر عهده دارد.

مزدا انصاری متولد ۱۳۴۵ در تهران است. در کارنامه آهنگسازی او به دو آلبوم موفق «آه باران» با خوانندگی استاد فقید محمدرضا شجریان و «شب جدایی» به خوانندگی همایون شجریان دیده میشود. او فراگیری پیانو را ابتدا نزد «برادران دیهیمی» آغاز و سپس نزد «جواد معروفی» ادامه داد. از جمله استادانش در زمینه آهنگسازی به «حسین دهلوی» و «فرهاد فخرالدینی» می‌توان اشاره کرد. از سال ۱۳۷۲ همکاری خود را با مرکز موسیقی صداوسیما آغاز نمود و در سال ۱۳۷۴ به عضویت شورای موسیقی آنجا درآمد که در سال ۱۳۸۸ به این همکاری پایان داد.

آلبوم «نواهای مرتضی خان» با شماره مجوز 3768-1400 از اول دی‌ماه در اختیار علاقه‌مندان موسیقی در سراسر کشور قرار دارد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1400 - 13:40

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «مزدا انصاری» اثار مرتصی خان محجوبی را منتشر می‌کند | موسیقی ما