برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حمایت مشترک وزارت فرهنگ و گردش‌گری جمهوری خلق چین و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
کنسرت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک چین و ایران پخش شد
موسیقی ما- کنسرت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک چین و ایران با حمایت مشترک وزارت فرهنگ و گردش‌گری جمهوری خلق چین و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بسترهای تلویزیونی و آنلاین چین و ایران پخش شد.
 
«هو هه پینگ» (وزیر فرهنگ و گردشگری چین) و «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در پیامی، برگزاری این کنسرت را تبریک گفتند.
 
هو هه پینگ در نامه تبریک خود گفته است: «چین و ایران هر ۲ کشورهای متمدنی هستند و سابقه‌ای طولانی در مبادلات دوستانه دارند. در ۵۰ سالی که از ایجاد روابط دیپلماتیک چین و ایران می‌گذرد، روابط ۲ کشور آزمون تغییرات در وضعیت بین‌المللی را تجربه کرده است و دوستی مردم ۲ کشور عمیق بوده و نمونه‌ای از رفتار برابر، سود متقابل و برد-برد و همزیستی هماهنگ را در میان تمدن‌های مختلف تعیین کرده است.»
 
در بخشی دیگر این نامه آورده شده است: «در ۲۸ اوت سال جاری، رئیس جمهور خلق چین آقای شی جین پینگ با رئیس جمهوری ایران آقای رئیسی گفتگوی تلفنی داشت و در مورد همکاری و ترویج مشارکت جامع استراتژیک ۲ کشور به اجماع مهمی رسید. کنسرت مشترک هنرمندان ۲ کشور احساسات واقعی را با موسیقی منتقل می‌کند، قلب‌ها با هنر ارتباط برقرار می‌کند و پل‌هایی برای ارتباط فرهنگی می‌سازد. امید است ۲ کشور از پنجامین سالگرد استقرار روابط دیپلماتیک به عنوان فرصتی برای تعمیق بیشتر اعتماد و همکاری متقابل در سطح بالا در زمینه فرهنگی استفاده کنند و بنیاد افکار عمومی محکمی را پایه گذاری کنند و انگیزه شدیدی را در اجرای عمیق «طرح همکاری جامع چین و ایران» فرو کنند و به طور مشترک «یک کمربند و یک جاده» را بسازند.»‌
 
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در نامه تبریک خود، مطرح کرده است: «ایران و چین ۲ تمدن باستانی در آسیا هستند و ۲ کشور سابقه طولانی و قوی در تجارت کالا و مبادلات فرهنگی و هنری دارند. همکاری فرهنگی پایه محکمی برای دوستی دولت‌ها و مردم ایران و چین است و مبادلات در زمینه فرهنگ به تعمیق تفاهم و افزایش روابط کمک خواهد کرد و زمینه را برای توسعه مسالمت آمیز درازمدت ۲ کشور فراهم خواهد کرد. امید است ایران و چین از طریق تبادلات و همکاری‌های بیشتر روابط فرهنگی را در زمینه‌های مختلف ترویج کنند تا دوستی ایران و چین از نسلی به نسل دیگر منتقل شود و برای همیشه به طول انجامد.»
 
این کنسرت به میزبانی تئاتر ملی چین انجام شد و نوازندگان «لحظات موسیقایی جاده ابریشم» به آهنگساز هنرمند چینی ژائو جی پینگ (Zhao ji ping)، «مادرم پارس است» به آهنگسازی علی اسکندر و «سمفونی ششم» بتهوون را اجرا کردند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 14:19

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک چین و ایران پخش شد | موسیقی ما