برنامه یاد بعضی نفرات
 
در مراسم تودیع و معارفه مدیر دفتر موسیقی صداوسیما بیان شد
از نوازندگان خیابانی حمایت کنید
موسیقی ما- مراسم تودیع و معارفه مدیر دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صداوسیما، سه شنبه ـ ۲۱ دی‌ماه ـ با حضور جمعی از شاعران و اهالی حوزه موسیقی برگزار شد. در این مراسم «مرتضی امیری اسفندقه» ـ شاعر ـ در مراسم تودیع و معارفه مدیر دفتر شعر، موسیقی و ترانه صداوسیما درباره‌ی حمایت این سازمان از نوازندگان خیابانی خطاب به علیرضا قزوه گفت: «از شما می‌خواهم که استعدادهای موسیقی کنار خیابان را شناسایی و از آنها استفاده کنید. چه خوب می‌شود اگر این نوازندگان از قلب خیابان به تلویزیون بیایند. ای کاش بتوانیم این نغمه‌های سرگردان و مقامات گمنام را شناسایی کنیم.»
 
هادی آرزم، نوازنده ویولن در ابتدا گفت: «امیدوارم با هماهنگی‌هایی که به وجود می‌آید مشکلات ارکستر حل شود. در دهه ۷۰ رهبر معظم انقلاب از ارکستر صداوسیما بازدید کردند و تاکنون نیز از ارکستر حمایت کرده‌اند. آقای نراقیان در مدت کوتاهی که بود خاطرات خوبی برای ارکستر به جا گذاشت. از آقای قزوه تقاضا دارم، برنامه‌هایی که پیش‌بینی شده در راستای وظایف خود به صورت ادامه‌دار به انجام برسانند.»
 
آرش امینی، رهبر ارکستر صداوسیما هم گفت: «ارکستر صداوسیما در این سال‌ها فراز و فرود بسیاری داشته است و مسایلی که به طور کلی درگیری ارکسترها در کشورمان است باعث شده خروجی ارکسترها عمق لازم را نداشته باشد. در زمان حضور آقای نراقیان، فعالیت‌های ارکستر به لحاظ‌ مختلف بهبود پیدا کرد که نتیجه آن ارکستری شد که اکنون آماده است و طی این مدت آثار متعددی را ضبط کرد.»
 
«حمیدرضا حسینی» (صدابردار) هم گفت که به پاس تلاش‌های محمدمهدی نراقیان، دفتر موسیقی صداوسیما از حالت جزیره‌ای خارج شد؛ چون قبلاً هر شبکه ساز خود را می‌زد.
 
مرتضی امیری اسفندقه هم در این مراسم تودیع و معارفه بیان کرد: «از شما می‌خواهم که استعدادهای موسیقی کنار خیابان را شناسایی و از آنها استفاده کنید. چه خوب می‌شود اگر این نوازندگان از قلب خیابان به تلویزیون بیایند. چه بهتر بود خیابانی که گشت نیرو انتظامی دارد نوازندگان خیابانی هم داشته باشد. ای کاش بتوان این نغمه‌های سرگردان و مقامات گمنام را شناسایی کرد. درست است که باید موسیقی خیابانی داشته باشیم و باید هم همین گونه باشد ولی باید از آنها حمایت شود.»
او ادامه داد: «اجازه ندهید این سنتورها کنار خیابان گدایی کنند. این دخترها که کنار خیابان سرشان پایین است و نمی‌خواهند چهره‌شان دیده شود را حمایت کنید. چرا نباید چهره‌شان پخش شود؟ مطمئنم علیرضا قزوه می‌تواند کاری برای ترانه‌های مادری و لالایی‌ها انجام دهد. لالایی نه صدای مرد است و نه زن؛ صدای، ملکوتی مادر است.»
 
وحید جلیلی ـ قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول در این سازمان ـ ضمن بیان جملاتی در وصف شعر و شخصیت قزوه ادامه داد: «آقای قزوه اکنون دیگر روز است و فریاد و راه و شما. قطعا این میزها و مسوولیت‌ها برای امثال شما که شهدا و جبهه را دیده‌اید خیلی ناچیزتر از این است که به آنها دل ببندید و قطعا انگیزه شما این است که باری از دوش مظلومان بردارید. امیدوارم از همه ظرفیت‌های موسیقی استفاده کنید.»
 
 
محمدمهدی نراقیان نیز به صورت خلاصه به ترویج فعالیت‌های خود در سمت رئیس دفتر شعر و موسیقی صداوسیما پرداخت که گزیده‌ای از آن این بود: گسترش دایره هنرمندانی که با سازمان با آنها همکاری دارد، تربیت نیروی انسانی جدید، تمرکز بر تولید نماهنگ، تولید موسیقی بر مبنای نیاز آنتن، تمرکز بر تولید نماهنگ‌های شاعر محور، تولید بیش از ۲۳۰ قطعه موسیقی و حدود ۲۰۰ نماهنگ و تولید ۴۰ قطعه موسیقی و نماهنگ برای سردار سلیمانی، ارسال ۲۴۰۰ موسیقی برای شبکه‌ها، حمایت از فعالیت ارکستر صداوسیما و ... .
 
در بخش پایانی این مراسم نیز قزوه عنوان کرد: «موسیقی در ایران ما واقعا مظلوم است. تلاش می‌کنم کارهای گذشتگان را احترام کنم. سوابق مدیران قبلی را بررسی کرده‌ام که از برخی تعریف شد و درباره برخی هم گفتند که مواظب باشم. من مراقب نخواهم بود. گاهی ممکن است کسی که پشت او حرف می‌زنند بعداً به بهترین دوست ما تبدیل شود. برای عزیزانمان در شهرستان‌ها برنامه‌های بسیار خوبی خواهیم داشت. مرکز موسیقی باید بودجه کافی داشته باشد. بد است برای بچه‌های شهرستان که آلبوم خود را با دو میلیون جمع کنند. چرا ارکستر صداوسیما را به عنوان نماینده فرهنگی در سفرهای دیپلماتیک نمی‌فرستند؟ باید به داد موسیقی و شعر رسید و باید از آن استفاده کرد. در دفتر من به روی همه باز است و اگر پیشنهادی دارید بیایید و مطرح کنید.»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 13:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از نوازندگان خیابانی حمایت کنید | موسیقی ما