برنامه یاد بعضی نفرات
 
در برنامه‌ی «ارغنون» عنوان شد
محمودرضا میرصیافی: فرهنگ نباید به کالایی لوکس بدل شود
موسیقی ما- برنامه‌ی «ارغنون» با موضوع بررسی و آسیب‌شناسی آموزش آکادمیک موسیقی و نقش آن در رشد ارکسترهای پایه، با حضور محمودرضا میرصیافی (نوازنده ویولن و مدرس دانشگاه) از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی آنتن رفت.

«محمودرضا میرصیافی» در برنامه «ارغنون» گفت: «اکثر جوامع برای این که مردم به راحتی از محصولات فرهنگی استفاده کنند، این دست از محصولات را با هزینه پایین در اختیار عامه مردم قرار می‌دهند. زمانی که فرهنگ در یک جامعه گران یا لوکس باشد، در حوزه فرهنگی هر اتفاقِ خطرناکی ممکن است واقع شود.»
 
این نوازنده ویولن درخصوص نوع آموزش موسیقی در ایران، توضیح داد: «متاسفانه در حال حاضر در حوزه آموزش موسیقی موازی‌کاری‌های متعددی در بین وزارت‌خانه‌های مختلف شکل گرفته است و هر بخش آموزش آکادمیک موسیقی را به شیوه‌ای متفاوت و منحصر به خود پیگیری می‌کند. کودکی که به موسیقی علاقه‌ی جدی دارد، باید قبل از رسیدن به سن دانشگاه نوازنده شود و در ارکسترهای مختلف نوازندگی کند.»
 
محمودرضا میرصیافی ادامه داد: «اگر یک جوانِ علاقه‌مند به موسیقی با استرس کنکور و واحدهای درسی درگیر شود، از مسیر اصلی خلاقیت خود دور می‌شود. متاسفانه امروزه همه با تکیه بر شعار «هنر همگانی است» به حوزه‌های مختلف هنر ورود پیدا می‌کنند و نظر می‌دهند.»
 
این مدرس دانشگاه با بیان این که کار موسیقی یکی از سخت‌ترین شغل‌های دنیا است، عنوان کرد: «یک نوازنده‌ی ارکستر در زمان تمرین متمرکز برای ارکستر، نباید بیش از ۳ ساعت انرژی مصرف کند، چرا که در این سه ساعت تمام توان و انرژی نوازنده به طور کامل استفاده می‌شود. بسیاری از نوازنده‌ها بعد از ارکستر به شدت خسته می‌شوند و حتی بدن درد می‌گیرند.»
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1400 - 12:43

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمودرضا میرصیافی: فرهنگ نباید به کالایی لوکس بدل شود | موسیقی ما