برنامه یاد بعضی نفرات
 
توسط استاد احمد مراتب (گنجینه‌ی زنده‌ی بشری)
کارگاه آموزشی دو روزه‌ی «آواز ایرانی به شیوه اصفهانی » برگزار می‌شود
موسیقی ما- کارگاه آموزشی دو روزه‌ی «آواز ایرانی به شیوه اصفهانی » زیر نظر استاد سیداحمد مراتب در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

موسیقی، واژه‌ای عجین‌شده با فرهنگ اصیل ایرانی است. هنری که با گذشت قرن ها فراز و فرود، هنوز هم جایگاه ویژه ای در بین مردم دارد. فرهنگسرای ارسباران که به فرهنگسرای هنر نیز مشهور است کارگاه دو روزه آواز ایرانی با شیوه اصفهانی را تحت آموزش استاد سید احمد مراتب متخلص به « دره التاج اصفهانی » برگزار می‌کند. استاد مراتب، آوازخوان، مناجات‌خوان، ردیف‌دان و یکی از بزرگ‌ترین اساتید موسیقی ایرانی است. او از شش سالگی یادگیری آواز را نزد عبدالحسین سپهری‌نژاد شروع کرد و از محضر اساتید و علمای فرهیخته‌ای همچون استاد تاج اصفهانی، استاد محمدرضا شمشیری، آیت‌الله‌العظمی فانی اصفهانی، استاد علامه جلال همایی، ابوالبرکات سده‌ای، فضل‌الله ضیانور، استاد قدسی و دیگر استادان بزرگ بهره‌مند شد. احمد مراتب بعدها نخستین ایرانی شد که بر بام کعبه اذان گفت. نام او مدتی قبل به‌عنوان گنجینه زنده بشری در زمینه حفظ و آموزش آواز مذهبی بر اساس دستگاه‌های آواز اصیل ایرانی در فهرست میراث ملی ثبت شد.

در این کارگاه که 27 و 28 بهمن 1400 از ساعت 16 تا 18 برگزار می‌شود، درباره شیوه‌های روایت آوازهای معنوی و مذهبی گفت‌وگو و آوازخوانی هنرجویان با نظارت استاد مراتب رفع اشکال می‌شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 13:32

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کارگاه آموزشی دو روزه‌ی «آواز ایرانی به شیوه اصفهانی » برگزار می‌شود | موسیقی ما