برنامه یاد بعضی نفرات
 
هفت اجرا در بخش بین‌الملل روی صحنه می‌رود
از «گوئیدی»‌ تا هنرمندانی از افغانستان
موسیقی ما- در بخش اجراهای بین‌الملل سی‌‌وهفتمین دوره از جشنواره‌ی موسیقی فجر، هنرمندانی از ایتالیا، مصر، افغانستان، هلند و مقدونیه برای علاقه‌مندان ایرانی به اجرای موسیقی خواهند پرداخت. 

اجرای ارکستر کوچک جیووانی گوئیدی، نوازنده ایتالیایی یکی از این کنسرت‌هاست که روز دوشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت تهران توسط این گروه شش نفره ایتالیایی روی صحنه می‌رود.
 
جیووانی گوئیدی، پیانیست ایتالیایی‌ است با پیش‌زمینه موسیقی کلاسیک که حال در زمینه‌ی موسیقی جز فعالیت می‌‌کند. یکی از پروژه‌های او تریو جیووانی گوییدی است و همچنین سایر فعالیت‌هایش را در قالب کوارتت و بداهه‌نوازی پیانو انجام می‌دهد.
 
گوئیدی پیش از این در سال ۱۳۹۵ در فرهنگسرای نیاوران به اجرای موسیقی پرداخته بود.
 
در دیگر اجرای بخش بین‌الملل، محمد ابوذکری، نوازنده مصری ساز عود در سالن نیاوران هنرنمایی می‌کند. او در این کنسرت، ارسو کازیموف، نوازنده کوبه‌ای اهل مقدونیه را در کنار خود دارد. کنسرت دو نوازی این هنرمندان روز یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۰ در سالن نیاوران برگزار خواهد شد.
 
نیکولاس فن پوکه، پیانیست اهل هلند نیز ساعت ۱۹:۳۰ روز ۲۴ بهمن در سالن نیاوران روی صحنه می‌رود.
 
همچنین روز جمعه ۲۲ بهمن ماه هنرمندان اهل افغانستان متشکل از هفت نفر با عنوان قوالی نجم الدین شامل جواد تابش، آصف حبیبی، عبدالقادر عزیزی، عبدالخالق عزیزی و غلام سخی رسولی، هوشنگ جاوید و نعمت الله حسین زاده در سالن فرهنگسرای ارسباران ساعت ۳۰: ۱۸ در بخش بین الملل به صحنه خواهند رفت.
 
این گروه مدت کوتاهی است که با همکاری تعدادی از هنرمندان موسیقی افغانستان فعالیت خود را آغاز کرده و با توجه به سوابق موسیقایی هر یک از اعضا، شکل گرفته است. جواد تابش یکی از شاگردان الطاف حسین است و آصف حبیبی شهره است به «بلبل هرات». در حرکت نوینی متن‌های اشعار آئینی شاعران معاصر ایرانی با گونه‌های راگ‌ها و آوازهای هراتی درهم آمیخته تا به یک نوآوری تلفیقی در جهت تولید موسیقی معنوی برسد، ضمن آن که گسترش زبان و ادبیات آئینی پارسی معاصر نیز مورد توجه گروه قرار داشته است.
 
سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر هم‌زمان و در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ بهمن ماه به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 - 12:14

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از «گوئیدی»‌ تا هنرمندانی از افغانستان | موسیقی ما