برنامه یاد بعضی نفرات
 
با روایتِ «ملینا حسین‌زاده»
مستند «رنج خشک جستجو» در خراسان در حال تصویربرداری است
موسیقی ما- مستند «رنج خشک جستجو» به روایت ملینا حسین‌زاده در خراسان در حال تصویربرداری است. حسین‌زاده در عرصه تهیه‌کنندگی موسیقی مستقل فعالیت می‌کند. او پیش‌تر دو دوره دبیری جشنواره موسیقی فجر در بخش موسیقی راک و تلفیقی، برگزاری مشترک جشنواره «شب‌های موسیقی فارابی» به همراه کادانس و سایت لیفت، همکاری با گروه‌های مستقل ماخولا، بالزن، ولشدگان، او و دوستانش، پروژه بوم و بر آریا عظیمی نژاد و همکاری با گروه اتاق را در کارنامه کاری خود دارد.

حسین‌زاده در ارتباط با این مستند می گوید: «از سال 98 پژوهش در خصوص فیلم مذکور را آغاز کرده است. بخش‌هایی از فیلم، زمستان 99 تصویربرداری شده اما تا پایان کار دست کم شش ماه فاصله دارد. این فیلم را به قصد پژوهشی درباره وضعیت کنونی موسیقی در خراسان آغاز کردم، و به گروه های مختلف راک و تلفیقی و مقامی و موسیقی‌دانان مهاجر پرداختم، اما در ادامه غنای فرهنگی و ادبی و هنری خراسان آرام آرام کار را دگرگون کرد و فیلم در دست تهیه، سرنوشت تازه‌ای پیدا کرد. در طول ساخت این مستند قطعات مختلفی از گروه‌ها و نوازنده‌های خراسانی ضبط و تهیه شده است.»

قطعاتی از اسفندیار تخمکار، روزبه آذر، نسیم خوشنواز، حکیم حسین‌پور، امید تخمکار، گروه‌های ماینس وان و خردل، ادریس همنواز، خالق رضایی و تنی چند از موسیقی‌دانان و نوازندگان خراسان از فروردین 1401 در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

رضا کلهر صدابردار با تجربه موسیقی یکی از سرمایه‌گذاران پروژه است. و بخش اول کار به تهیه‌کنندگی مشترک حسین‌زاده و کلهر به انجام رسیده است.

ضبط صدا توسط سیاوش اخلاقی و آرش پاکزاد صورت گرفته است.
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1400 - 18:08

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مستند «رنج خشک جستجو» در خراسان در حال تصویربرداری است | موسیقی ما