برنامه یاد بعضی نفرات
 
بر اساس منطق‌الطیر عطار نیشابوری و به کارگردانی میترا کریم‌خانی
پروژه موسیقایی – نمایشی «سیمرغ نامه» با موسیقی مریم شریف‌زاده روی صحنه می‌رود
موسیقی ما- پروژه موسیقایی – نمایشی «سیمرغ نامه» بر اساس منطق الطیر عطار نیشابوری اثری موزیکال از مریم شریف‌زاده شیرازی و کارگردانی میترا کریم‌خانی است که روز شانزدهم اردیبهشت سال جاری در تالار وحدت به صحنه می‌رود.
 
امیر عابدی و مریم شریف زاده شیرازی تهیه کنندگان، خشایار حاجی سید جوادی مجری طرح،  پگاه نیایی طراح حرکات فرم، نگار اعزازی سرپرست سازهای کوبه‌ای برخی از اعضای گروه اجرایی این پروژه نمایشی – موسیقایی را تشکیل می دهند.
 
در توضیحات تکمیلی این پروژه ملی که با همراهی گروهی از هنرمندان کودک و نوجوان کشورمان در پاسداشت عطار نیشابوری و قالبی متفاوت روی صحنه می‌رود، آمده است:
 
«این اثر بر اساس داستان منطق الطیر اثر ارزشمند عطار نیشابوری بازنویسی و روی اشعار آن آهنگسازی و تلفیق شعر و موسیقی انجام شده است. در این پروژه تلاش شده تا با تلفیقی از موسیقی و یک اثر ادبی فاخر ایرانی، اثر متفاوتی با همراهی تعدادی از هنرمندان ارزنده کودک و نوجوان کشورمان پیش روی مخاطبان قرار داده شود. البته با توجه به اینکه سال 2020 و 2021 توسط کمیسیون ملی یونسکو «سال تجلیل از عطار نیشابوری» نام‌گذاری شده، بنابراین زمان مناسبی است تا این اثر فاخر در قالبی موثرتر در سطح ملی و بین‌المللی روایت و معرفی شود.
 
این اثر نه تنها توجه مخاطب را به ادبیات کلاسیک و موسیقی بدیع ایرانی جلب می‌کند، بلکه با ایجاد نقش برای پرندگان بومی ایران، آنها را به توجه به محیط زیست می‌طلبد. بنابراین داستان منطق الطیر بهانه‌­ای است برای معرفی بخشی از میراث طبیعی این سرزمین و طبیعتی که بخشی از آن پرندگان بی همتایی هستند.»
 
موسسه فرهنگی هنری «نغمه جاودان آفرینش» از سال 1394 با تمرکز روی نمایشنامه­‌های مطرح جهان به اجرای نمایش‌­های موزیکال پرداخته است. این موسسه که با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با موسیقی و ادبیات  ایران و جهان فعالیت خود را آغاز کرده تاکنون، نمایش‌هایی مانند «جوجه اردک زشت» اثر هانس کریستین اندرسن و «شیرشاه» نوشته کریستین سندرز را به زبان انگلیسی در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برده است. این در حالی است که تشکیل گروه کُر بزرگسال و اجراهای مختلف در تالار وحدت و نیاوران، تشکیل اولین گروه کُر چهارصدایی «کودکان کار و خیابان» و اجراهای متعدد به همراه این کودکان از دیگر فعالیت‌های مجموعه است.
 
از فعالیت های پیش روی موسسه هم می‌توان به آماده‌سازی نمایشنامه «زنان کوچک» و داستان «حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع)» در قالب پروژه‌های نمایشی – موسیقایی به طراحی و آهنگسازی مریم شریف زاده اشاره کرد.
 
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 اردیبهشت 1401 - 12:52

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پروژه موسیقایی – نمایشی «سیمرغ نامه» با موسیقی مریم شریف‌زاده روی صحنه می‌رود | موسیقی ما