برنامه یاد بعضی نفرات
 
به رهبری مهدی جلالی، با رپرتواری از آهنگسازان معاصر ایرانی
ارکستر مدرن «یارآوا» پانزدهم تیرماه روی صحنه می‌رود
موسیقی ما- ارکستر مدرن «یارآوا» پانزدهم تیرماه به رهبری مهدی جلالی، با رپرتواری از آهنگسازان معاصر ایرانی روی صحنه می‌رود. از آثار قدیمی این ارکستر می‌توان به دو قطعه‌ی «برمودا» از مهدی جلالی و «صدای ساعت شنی» از شاهرخ خواجه‌نوری اشاره کرد.  قطعه «ر» از فرهاد ایلاقی حسینی اثر دیگری است که در این کنسرت اجرا می‌شود. این اثر جدیدترین کاری است که برای «یارآوا» و در قالب پروژه «بیست» نوشته شده است و اولین اجرای جهانی آن در کنسرت پیشرو خواهد بود.

قطعه «ر» برای هفت نوازنده نوشته شده، که در این اجرا، سازهای فلوت، آکوردئون، گیتار، تار، سنتور، رباب و تمبک در نظر گرفته شده است. همچنین دو قطعه سولو در رپرتوار کنسرت روز پانزدهم تیرماه قرار دارد.
«رنج» قطعه دیگری است که توسط شادی کسایی برای کمانچه و الکترونیک نوشته شده و یکی از آثار پروژه «بیست» است. این اثر  اولین اجرای جهانی خود را با اجرای نیلوفر شهبازی خواهد داشت.

«دیالوگ» هم اثر گلاره سلیمانی؛ برای کلارینت و الکترونیک است که به سفارش «یارآوا» برای سومین «فستیوال بین‌المللی موسیقی الکترونیک تهران» (۱۳۹۸) نوشته شده بود و سارا طرابادی نوازنده کلارینت در این قطعه است. و اینکه در بخش الکترونیک قطعه «رنج»، پارت صدا را شقایق باقری خوانده است. این قطعه توسط حسنا پارسا برای سی‌دی پروژه بیست ضبط شده است.

آخرین اجرای حضوری ارکستر مدرن «یارآوا» پیش از کرونا، به آبان ۱۳۹۸ و فستیوال «روزهای موسیقی معاصر تهران» به همراه «آنسامبل یونایتد برلین» برمی‌گردد. از آن زمان تا امروز، فعالیت‌های این ارکستر به صورت آنلاین برگزارشده بود. این برنامه با همکاری استودیو کرگدن که یکی از حامیان پروژه بیست بوده، برگزار می‌شود.
 
تاریخ انتشار : شنبه 11 تیر 1401 - 12:46

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر مدرن «یارآوا» پانزدهم تیرماه روی صحنه می‌رود | موسیقی ما