برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفت‌وگو با نوازنده‌ی عود گروه «آن»
آوا اره‌سازان: اعضای گروه «آن» در موسیقی همسو و همفکر هستند
موسیقی ما- آوا اره‌سازان می‌گوید گروه «آن» چند ویژگی شاخص دارد. نقش فعّال هر یک از اعضا در روندی طولانی‌مدت و به عنوان آهنگساز در هر پروژه از بارزترین ویژگی‌هایش است. ویژگی‌ خاص این گروه صمیمیت بین اعضا است. همگی در این مسیر هم‌سو و هم‌فکرند. با این وجود جلساتی به نقد با حضور همه‌ اعضا اختصاص داده می‌شود. با این نوازنده‌ عود و عضو گروه «آن» گفت‌وگویی انجام دادیم که از نظرتان می‌گذرد:

از چه زمانی فعالیت هنری خود را آغاز کردید؟

با توجه به حرفه‌ اعضای خانواده‌ام، من در جریان موسیقی رشد کرده‌ام و اولین معلم من در این زمینه مادرم، آذر زرگریان بوده است. اما ساز عود را با علاقه‌ شخصی و از سنین نوجوانی انتخاب کردم و نزد احسان امامی تعلیم دیدم. بعد از آن از ادامه‌ زندگی حرفه‌ای خود در مسیر موسیقی مطمئن شدم و در مقطع کارشناسی نوازندگی در دانشکده‌ هنرهای زیبا و نزد نگار بوبان تحصیل کردم. در حال حاضر در همین دانشکده دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد آهنگسازی هستم. در زمینه‌ نوازندگی عود از دو دوره‌ ورک‌شاپ‌ یوردال توکچان در ایران نیز بهره بردم.

از چه زمانی و در تولید چه آثاری با گروه «آن» همکاری کردید؟

همکاری من با گروه «آن» در سال ۱۳۹۷ شروع شد و هم‌چنان ادامه دارد. در این مدت آثار «آفتاب روشن» و «از من نشان» به ترتیب با آهنگسازی آریا محافظ و ساناز ستارزاده اجرا و ضبط شده که هر دو به زودی منتشر خواهد شد.

ویژگی فعالیت با گروه «آن» نسبت به دیگر گروه‌هایی که با آن‌ها همکاری داشتید، چیست؟

گروه «آن» چند ویژگی شاخص دارد. نقش فعّال هر یک از اعضا در روندی طولانی‌مدت و به عنوان آهنگساز در هر پروژه از بارزترین ویژگی‌هایش است. از نظر من جزو معدود گروه‌هایی‌ است که در حال حاضر در تولید موسیقی دستگاهی خلاق هستند. دو کیفیت بسیار مهم را در سطحی بالا ارائه می‌دهد که همان کیفیت در اجرا و محتوا است. دیگر ویژگی‌ خاص این گروه صمیمیت بین اعضا است. همگی در این مسیر هم‌سو و هم‌فکرند. با این وجود جلساتی به نقد با حضور همه‌‌ی اعضا اختصاص داده می‌شود. با توجه به شیوه‌‌ فعالیت گروه این دو مورد آخر در شکل‌گیری و ارائه‌‌ نمونه‌ نهایی هر اثر نقش مهمی دارند.

چه آثاری در دست تولید و انتشار دارید؟

در حال حاضر در گروه دیگری به نام  «نورود» نیز فعالیت می‌کنم که اولین پروژه‌اش ضبط شده و در دست انتشار است. همچنین در حال پیش‌برد پروژه‌ا‌ی شخصی با تمرکز بر تک‌نوازی عود و آهنگسازی هستم.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 تیر 1401 - 13:16

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آوا اره‌سازان: اعضای گروه «آن» در موسیقی همسو و همفکر هستند | موسیقی ما