برنامه یاد بعضی نفرات
 
در حاشیه اجرای گروه کُـر شباهنگ عنوان شد
معاون حوزه هنری: از موضوع موسیقی هیچ‌وقت عقب ننشسته‌ایم و عقب نخواهیم ‌نشست
موسیقی ما- معاون هنری حوزه هنری با تاکید بر اینکه موضع حوزه هنری نسبت به موسیقی همراه با آغوش‌ باز است، بیان کرد که از موضوع موسیقی هیچ‌وقت عقب ننشسته‌ایم و عقب نخواهیم ‌نشست.
 
ویژه برنامه‌ «نغمه‌های عاشورایی» با اجرای گروه کُــر شباهنگ (فرهنگیان) به همت حوزه هنری استان تهران در ایام منتهی به اربعین حسینی(ع) به‌ مدت ۲ شب در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.
 
علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری در حاشیه اجرای گروه کُـر شباهنگ، هنر دینی و آیینی را یکی از نمودهای اصلی هنر متعهد دانست و با تاکید براینکه در طول تاریخ برای جاودانه کردن مفاهیم از زبان هنر بهره گرفته شده است، گفت: یکی از اتفاقات جاودانه تاریخ، قیام حضرت سیدالشهدا (ع) است که با مسیری که ایشان با بذل جانشان رقم زدند، جاودانه شد.
 
وی به تلاش اصحاب هنر برای جاودانه و مانا کردن قیام حضرت سیدالشهدا (ع) پرداخت و ادامه داد: یکی از زیباترین جلوه‌های هنری هنرمندان برای جاودانه کردن قیام امام حسین (ع) در عرصه نواها و آواهای عاشورایی رقم خورده است که به قیام حضرت ادای دین کرده است.
 
معاون هنری حوزه هنری به اجرای گروه کُــر شباهنگ اشاره کرد و درباره اجرای این گروه عنوان کرد: قطعاتی که توسط این گروه اجرا شد از جمله‌ زیباترین کارهایی بود که بنده در این سال‌ها در موضوع عاشورا می‌شنیدم و توسط یک گروه هماهنگ، متعهد و هنرفهم که برخاسته‌ از اصیل‌ترین مناطق ایران یعنی دشت ۱۵خرداد ورامین بود، اجرا شد.
 
فروزانفر با تاکید براینکه موسیقی، ترانه و آوا یکی از نمادها و بروزهای اصلی عرصه هنر است، افزود: در طول تاریخ پایتخت و لنگرگاه نواهای عاشورایی سرزمین ایران بوده است که از شمال کشور تا منطقه آذربایجانان، خراسان، کویر مرکزی، جنوب کشور و بوشهر، خرمشهر و آبادان، کردستان و لرستان و دیگر نقاط هرجا که نگاه می‌کنیم همگی آواهای عاشورایی متمایز و ریشه‌دار دارند.
 
وی به تلاش اصحاب موسیقی برای ادای دین به موضوع عاشورا اشاره کرد و با تاکید براینکه امروزه با یک میراث ارزشمند در حوزه موسیقی عاشورایی روبرو هستیم، گفت: قطعا یکی از مهم‌ترین ابزارهای اصحاب هنر برای ترویج مفاهیم حسینی و قیام حضرت سیدالشهدا (ع) موسیقی نواحی و ترانه است.
 
فروزانفر به رویکرد حوزه هنری نسبت به موسیقی پرداخت و با بیان اینکه خود را متولی هنر متعهد می‌دانیم، ادامه داد: از هر هنری که بتواند به هنر آیینی، دینی و ملی ایران اسلامی خدمت کند، حُسن استفاده و نهایت بهره را خواهیم برد. به همین دلیل یکی از باسابقه‌ترین، ریشه‌دارترین و اصیلترین مراکز حوزه هنری که مرکز موسیقی آن است در حوزه‌های ترانه، موسیقی، آواها و نواهای بومی و سرود حرف برای گفتن دارد و موضع حوزه هنری نسبت به موسیقی یک موضع با آغوش‌باز و با استقبال است و از موضوع موسیقی هیچ‌وقت عقب ننشسته‌ایم و عقب نخواهیم ‌نشست.
 
نفیسه طالبی، زهرا طهماسبی، مریم ظفرقندی، فاطمه عباسی، فاطمه نصیری، غزل محالی، سمیه سفلایی، شهلا روستا، زینب عادلفر، بهار گیلانی، فائزه اکبری‌دانا، نسرین اصانلو، مهسا رودگر، کوثر جلالی، زهرا اسدی، شقایق فکور، مبینا تاجیک، جلال علیشاه، فاطمه تاجیک، مسلم رمضانی، فرهاد محمدیان، علی باقری، علیرضا درویشی، امیرحسین درویشی، رضا میرزایی، سعید فتاحی، امیرحسین درویشی، رضا میرزیایی، سعید فتاحی، مجید اصانلو و محمدآذری اعضای گروه آوازی کُرشباهنگ را تشکیل می‌دادند.
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 شهریور 1401 - 13:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود معاون حوزه هنری: از موضوع موسیقی هیچ‌وقت عقب ننشسته‌ایم و عقب نخواهیم ‌نشست | موسیقی ما