برنامه یاد بعضی نفرات
 
به آهنگسازی احسان بیرق‌دار با شعر علیرضا کلیایی و اجرای آواز و تهیه‌کنندگی کیانوش روحی
قطعه «نامه‌ای برای حوا» منتشر شد

موسیقی ما- قطعه‌ی «نامه‌ای برای حوا» به آهنگسازی احسان بیرق‌دار با شعر علیرضا کلیایی و اجرای آواز و تهیه‌کنندگی کیانوش روحی منتشر شد. این قطعه مقدمه‌ای بر آلبوم «آتش و حوا» است که قرار است به زودی در قالب یک آلبوم با 12 قطعه که روایتی مشترک دارند منتشر شود. «نامه‌ای برای حوا» فضایی سورئال اما مدرن دارد که بیانگر احساس کلی آلبوم است؛ آلبومی که فضایی کاملاً ازلی دارد و بیانگر تجسمِ رنج عاشقانه ای که آدمی در زمینی شدن متحمل می‌شود.


اما در قطعه ی «نامه ای برای حوا» اگرچه ساختار اشعار کلاسیک است اما مفهومی مدرن و امروزی دارد و آهنگساز آن سعی کرده متناسب با این فضا، از سازبندی‌ و رنگ‌آمیزی صوتی متفاوتی استفاده کند. شاید این ویژگی باعث شده که به نسبت سایر موسیقی‌هایی که در این ژانر می‌شنویم با اثری نو و کمتر شنیده شده روبرو باشیم؛ در این قطعه‌ استفاده از سازهایی مثل ابوا و ویولا در راستای تصویرسازی بیشتر به مثابه دو قطب روحانی انسان و یا همان یین و یانگ استفاده شده و از سوی دیگر آواهای سوپرانو ردپایی از حضور حوا را در یک بستر الکتروآکوستیک برای مخاطب تداعی می‌کنند.

«نامه ای برای حوا» از منظر فرم نیز نسبت به سایر موسیقی‌های پاپ رایج و متداول این روزهای بازار موسیقی ایران متفاوت است. در این قطعه فرم موسیقی به کلام وابسته است و کیانوش روحی به عنوان خواننده و تهیه‌کننده اثر توانسته با ارائه‌ی رنگ‌آمیزی متفاوت مفهوم شعر را به بهترین حالت ممکن به مخاطب منتقل کند.

قطعه‌ی «نامه‌ای برای حوا» به آهنگسازی احسان بیرق‌دار با شعر علیرضا کلیایی و آواز کیانوش روحی در استودیو شهر صدای پارسیان توسط حامی حقیقی ضبط شده است و علی جعفری پویان (ویولا)، آرین قیطاسی (ابوا) و مهگل صفدری (آواز) در آن به اجرای موسیقی پرداخته‌اند.

 این پروژه در ایران به مدیریت نیما جوان در نشر و پخش جوان و در خارج از ایران توسط حسن گلستانه از طریق سونی موزیک و کیاوا منتشر شده است و سوگل ضامنی (طراحی بصری)، عطا محمدی (عکس) و نیوشا مزیدآبادی (مدیریت رسانه) آن را برعهده دارند.

این قطعه را می‌توانید اینجا بشنوید. 
 
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهریور 1401 - 15:18

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قطعه «نامه‌ای برای حوا» منتشر شد | موسیقی ما