برنامه یاد بعضی نفرات
 
یاسمین شاه‌حسینی (نوازنده‌ی عود) برنده‌ی جایزه شد
جایزه‌ی موسیقی آقاخان در سال 2022 از سید محمد موسوی (مدیر نشر ماهور) تقدیر کرد
موسیقی ما- سید محمد موسوی (مدیر موسسه‌ فرهنگی-هنری ماهور) توسط جایزه‌ی موسیقی آقاخان در سال 2022 تقدیر شد. محمد موسوی از سالِ ۱۳۶۶ موسسه‌ی ماهور را با انگیزهی تولید و انتشار آثار موسیقی به ثبت رسانده است و از فعالیت‌هایش در این مدت تولید و نشر آثار موسیقی کلاسیک ایرانی به شکل شنیداری، دیداری و مکتوب است. همچنین این ناشر آثار آموزشی ردیف‌های سازی و آوازی از استادان قدیم و معاصر ایران را منتشر کرده است که می‌توان آن را احیاکننده‌ی بخشِ مهمی ز گنجینه‌ی موسیقی ایران دانست.

او هم‌چنین در بخش تحقیقات بیش از ۷۰ عنوان موسیقی مناطق مختلف ایران را جمع‌آوری، طبقه‌بندی و منتشر کرده است. از دیگر حوزه‌های فعالیت سید محمد موسوی ماهور برای محققین و پژوهشگران انتشار نشریه تخصصی موسیقی به نام فصلنامه موسیقی ماهور است که در هر فصل مقاله‌های تحقیقی و توصیفی به قلم صاحب نظران موسیقی به چاپ می‌رسد.

هم‌چنین یاسمین شاه‌حسینی، (ایرانی) و محمد داود سدوزی مشهور به داود‌خان (افغان) دو نوازنده‌ای هستند که موفق به دریافت این جایزه شدند.

جایزه موسیقی بنیاد آقاخان هر سه سال با هدف ارج‌ نهادن به خلاقیت‌‌های استثنایی، آموزش و حفظ و احیای هنر موسیقی در جوامعی که مسلمانان در آن حضور پررنگی دارند در چندین شاخه اهدا می‌شود. این جایزه در مجموع رقمی معادل ۵۰۰ هزار دلار است که میان برندگان تقسیم می‌شود.

۱۰ برنده نهایی جایزه موسیقی آقاخان در سال ۲۰۲۲ میلادی از میان ۴۰۰ نامزد از کشورهای مختلف انتخاب شده‌اند. بنیاد آقاخان همچنین جایزه ویژه «مقام ممتاز» را به مسلم الکثیری، آهنگساز اهل عمان تقدیم کرد. مسئولان این بنیاد، این جایزه را به پاس «حفظ و اشاعه میراث موسیقیایی عمان» به آقای الکثیری اهدا کردند.

بنیاد آقاخان پیش‌تر در سال ۲۰۱۹ نیز جایزه ویژه «خداوندگار موسیقی» موسوم به «شهنواز» را به محمدرضا شجریان تقدیم کرده بود.

مراسم اهدای جوایز برندگان این دوره، از ۲۹ تا ۳۱ اکتبر در مسقط پایتخت عمان برگزار می‌شود و هم‌زمان مراسم اهدای جوایز برندگان پانزدهمین دوره جایزه معماری آقاخان نیز در عمان برگزار خواهد شد.
تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1401 - 15:32

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جایزه‌ی موسیقی آقاخان در سال 2022 از سید محمد موسوی (مدیر نشر ماهور) تقدیر کرد | موسیقی ما