برنامه یاد بعضی نفرات
 
وزیر میراث و گردشگری می‌گوید کشور ما ظرفیت‌های بسیاری برای برگزاری کنسرت دارد
عزت‌الله ضرغامی: به کسانی که برخوردهای تند می‌کنند می‌گویم اگر تحریک می‌شوید، نگاه نکنید
این روزها موسیقی ایران در شرایطِ متفاوتی به سر می‌برد. در حالی که «زانکو» طلسمِ اجرای کنسرت‌های موسیقی را شکاند؛ هم‌چنان بسیاری از اهالی موسیقی تمایلی برای روی صحنه رفتن ندارند؛ در این میان «عزت الله ضرغامی» در حاشیهی جلسه هیئت دولت با بیان اینکه در راستای توسعه گردشگری در کشور و افزایش نشاط اجتماعی در جامعه باید فضا را باز کنیم، مردم را درک کنیم و سخت گیری نکنیم، تاکید کرد تمامِ این اقدامات را باید در چارچوب شرع و دستورات الهی انجام دهیم و این موضوع می‌تواند گردش‌گری داخلی در کشور ما نیز افزایش دهد.» ضرغامی که هم‌اکنون به عنوانِ وزیر میراث و گردشگری است، در ادامه‌ی صحبت‌های خود به مسئله‌ی کنسرت‌ها نیز اشاره داشت و گفت: «ما می‌بینیم برخی از شهروندان برای دیدن یک کنسرت به یک کشور همسایه می‌روند که تعداد آنها زیاد است و اگر در داخل کشور با ضوابطی که داریم کنسرت خوبی برگزار شود، خیلی از آنها نمی‌روند به کشور همسایه تا در آنجا پول خرج کنند. توانمندی‌های ما در حوزه موسیقی و کنسرت‌های هنری خیلی زیاد است. البته یک نفر ممکن است که بخواهد خواننده خاصی را ببیند، ولی همه اینطور نیستند. باید یک فضای شاد و بازی ایجاد شود که خانواده‌ها بیایند و از این فضا استفاده کنند.»
 
این مقام مسئول در گردشگری و میراث فرهنگی با بیان اینکه سال گذشته آقای سالار عقیلی چند کنسرت برگزار کردند مثلا در ارگ بم ۲۰ هزار نفر همراه با خانواده آمدند و از این فضا استفاده کردند، گفت: «متاسفانه بعضا تنگ نظری وجود دارد. من چند وقت پیش در نمایشگاه دستاوردهای بانوان شرکت کردم و توئیتی زدم که متاسفانه چند نفر خیلی تندروی کردند و رفتار ناشایستی داشتند و تعدادی از خانم‌ها در این مراسم به صورت آئینی و همخوانی محتوای بسیار خوبی را در وصف پیامبر و امام علی (ع) اجرا کردند و هیچ مشکل شرعی هم نداشت. دیگر نمی‌شود، آنقدر سختگیری کرد و من به آن آقایی که اشکال می‌گیرد و رفتارها و برخوردهای تند می‌کند می‌گویم که اگر تحریک می‌شود، نگاه نکند.»
 
وی ادامه داد: امام(ره) به برخی از این افراد می‌گفت که شما اگر فلان تصویر را از تلویزیون می‌بینید و حالتان بد می‌شود به آن نگاه نکنید. من چند سال قبل به جلسه‌ای رفته بودم، در آن جلسه یک فرد که فرد موجهی نیز بود حتی به گویندگان اخبار هم اشکال می‌گرفت و معتقد بود که گویندگان اخبار هم باید از مردها انتخاب شود. اگر آن فرد به صورت گوینده خبر نگاه می‌کند و دچار مشکل می‌شود نگاه نکند، شاید بیماری است.»
 
ضرغامی تصریح کرد: «بنابراین من تاکید بر این دارم که باید فضا را باز کنیم. مردم را درک کنیم، سخت گیری به مردم نکنیم و همه این اقدامات را در چارچوب شرع و دستورات الهی انجام دهیم ؛ این موضوع باعث می‌شود که حتی گردشگری داخلی نیز تقویت شود.»

این در حالی است که پیش از این مواجهه‌ای میانِ ضرغامی و نماینده‌ی خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاده بود. در این میان نماینده‌ی زنجان توضیحاتی را ارائه کرده و به خبرگزاری ایسنا اعلام کرده است: «در جلسه کمیسیون فرهنگی آقای نقدعلی با تندی به آقای ضرغامی عتاب می‌کند که «داستان این ترویج موسیقی و ضرب و آواز زنان چیست؟»؛ ما انتظار نداریم که در هیاهوهای اقتصادی موجود و مشکلات کشور، آقای ضرغامی به جای اینکه به ماموریت‌های وزارتخانه خود بپردازد و مسائل اقتصادی و هر آنچه که مربوط به وزارت‌خانه متبوع خود است را پیگیری کند، یک مرتبه موضوعی را مطرح می‌کند که با سیاست‌های نظام در تعارض است؛ آقای نقدعلی در جلسه کمیسیون این عتاب را به آقای ضرغامی می‌کنند. من هم که رفتم با آقای ضرغامی در این زمینه صحبت کنم، گفتند که «من حرف دارم» و بنا شد که بعداً توضیح دهند.

این نماینده مجلس افزود: لحظه‌ای که من نظاره گر بودم اینگونه بود که بعد از پایان جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس هنگام خروج آقای ضرغامی به او گفت که «من با شما حرف دارم» و آقای ضرغامی هم گفت که «من با شما حرفی ندارم.»
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 12:23

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود عزت‌الله ضرغامی: به کسانی که برخوردهای تند می‌کنند می‌گویم اگر تحریک می‌شوید، نگاه نکنید | موسیقی ما