برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه «گوشه» به‌یاد مشکاتیان کنسرت می‌دهد
با هم‌راهی سالار عقیلی؛
گروه «گوشه» به‌یاد مشکاتیان کنسرت می‌دهد
سیامك آقایی، سالار عقیلی و پدرام خاورزمینی به‌یاد پرویز مشكاتیان طی دو شب در تالار وحدت كنسرت می‌دهند.

بنابراین گزارش، در بخش نخست از این برنامه، سیامك آقایی به تك‌نوازی سنتور می‌پردازد. در بخش دوم هم سالار عقیلی و پدرام خاورزمینی -نوازنده تمبك- برای اجرای تصنیف‌ها، آقایی را همراهی خواهند كرد.

آقایی درباره این هم‌كاری سه نفره می‌گوید: «به یاد دارم كه استاد مشكاتیان اشاره می‌كردند كه كیفیت گروه‌نوازی‌ها پایین آمده است و این‌كه تعداد زیادی نوازنده روی صحنه می‌روند تا سطح پایین سلیقه مخاطبان را تامین كنند.»

آقایی در ادامه افزود: «اساتید ما پیش از همه ،تك‌نوازان خوبی بوده‌اند كه بعد می‌توانستند این توانایی را در هنگام گروه‌نوازی هم به كار بگیرند. اما مدت‌هاست كه یكی از اصول موسیقی ما یعنی تك‌نوازی و توانایی‌های فردی به فراموشی سپرده شده. می‌بینیم كه اساتید با گروه‌های حداقل پنج نفری یا گروه‌های بزرگ روی‌صحنه می‌روند، اما در این اجرا‌های كوچك نوازنده نمی‌تواند خود را پشت گروه یا خواننده پنهان كند همان‌طور كه خواننده هم دیگر نمی‌تواند چنین كند.»

گفتنی است: بخش دوم این برنامه در دستگاه «نوا» و با اشعاری از حافظ اجرا خواهد شد.

او درباره دلایل برگزاری این كنسرت می‌گوید: «با تشویق‌های زنده‌یاد مشكاتیان ابتدا قرار بود این برنامه در اردیبهشت ماه و با فرم دیگری برگزار شود كه امكان آن فراهم نشد و تصمیم گرفتیم در مرداد ماه این برنامه را برگزار كنیم كه آن زمان هم شرایط جامعه برای برگزاری كنسرت مناسب نبود.»

این نوازنده در ادامه اشاره می‌كند: «شاید عده‌ای اعتقاد داشته باشند كه همین‌روز‌ها هم شرایط برای برگزاری برنامه فراهم نیست ،اما در نظر داشته باشید كه در این صورت آیندگان خواهند گفت كه در فلان سال، بزرگی همچون مشكاتیان درگذشت اما از اهالی موسیقی كسی كاری نكرد و یادی از او نشد.من فكر می‌كنم در چنین شرایطی باید به سلوك خود یعنی «پرویز مشكاتیان» نگاه كنیم. ایشان تعدادی از بهترین كار‌هایشان را در بحبوحه انقلاب و در شرایط خاص دهه60 ساختند و اجرا كردند.در آن زمان شرایط تولید به مراتب سخت‌تراز حالا بود، اما آن نسل از هنرمندان در مقابل شرایط سكوت نكردند و تعدادی از بهترین آثار تاریخ موسیقی ما را خلق كردند. چه بخواهیم و چه نخواهیم بسیاری از آثار بزرگ در واكنش به زمانه تلخ و روز‌گار دشوار خلق شده‌اند.به خاطر همین فكر می‌كنم خانه نشینی و قهر كردن فایده‌ای ندارد.»

گروه «گوشه» در روز‌های 21 و 22 آبان ماه جاری ساعت 18:30 در تالار وحدت كنسرت می‌دهند و بلیت‌های این برنامه در مراكزی هم‌چون ققنوس، بتهوون، سیاه و سفید و دارینوش به فروش می‌رسد.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آبان 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه «گوشه» به‌یاد مشکاتیان کنسرت می‌دهد | موسیقی ما