برنامه یاد بعضی نفرات
 
جوانان و پیشکسوتان دوشا دوش هم روی صحنه می‌روند
نگاهی به حواشی بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر
جوانان و پیشکسوتان دوشا دوش هم روی صحنه می‌روند
موسیقی ما - فرزین دالایی:جشنواره موسیقی فجر، در راه است و خبر‌ها حاکی از استقبال چشمگیر مردم از برخی بخش‌های جشنواره است که منتهی به فروش صد درصدی بلیت بعضی گروه‌ها در‌‌ همان روزهای نخست شده است. امسال هم مانند سالهای گذشته بخش پاپ پر فروش‌ترین بخش جشنواره بوده و پس از آن بخش گروه‌های بین الملل قرار دارد.

اما یکی از نکاتی که برخی آن را ضعف جشنواره موسیقی فجر می‌دانند، شرکت نکردن پیشکسوتان است. اما به نظر می‌رسد امسال توازن رعایت شده و چهره‌های شناخته شده‌ای از جمله کیوان ساکت، جلال ذوالفنون و خوانندگان مطرحی چون سینا سرلک، حسین مختاباد و... هم حضور دارند. اما بی‌تردید نمی‌توان انکار کرد که گروه‌های جوان حضور چشمگیرتری در جشنواره دارند که این موضوع نشان می‌دهد دست اندرکاران و سیاستگزاران جشنواره، در پی سرمایه گذاری و فراهم کردن فرصت برای جوانان است. به ویژه اینکه در ایران به روی صحنه آمدن یک گروه موسیقی، مستلزم هزینه زیاد و فراهم آمدن امکانات بسیاری است و یک گروه جوان به راحتی نمی‌تواند پشتیبان مالی برای خود دست و پا کند. بنابراین جشنواره می‌تواند فرصتی باشد که در اختیار گروه‌های جوانی قرار بگیرد که بیشتر به حمایت نیاز دارند.

اما این توجه به جوانان به همین جا ختم نشده و بخشی از بلیت‌های بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به صورت تخفیف ویژه در اختیار هنرمندان و دانشجویان قرار گرفته است، البته اجراهای گروه‌های پاپ و اجراهای برج میلاد شامل این تخفیف‌ها نیستند. اما دانشجویان رشته موسیقی با ۵۰ درصد تخفیف، دانشجویان سایر رشته‌ها با ۳۰ درصد تخفیف و هنرمندان موسیقی با ۲۵ درصد تخفیف می‌توانند بلیت‌های مورد نظر خود را خریداری کنند.

به گفته علی ترابی دبیر اجرایی جشنواره موسیقی فجر، بلیت کنسرت‌ها در مقایسه با‌‌ همان اجرا‌ها در خارج از جشنواره، ارزان‌تر هستند و این قیمت ارزان‌تر هم در مورد تمام بخش‌ها و همه گروه‌ها صدق می‌کند و آن هم به این دلیل است که قشر کم درآمد‌تر جامعه هم بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند و صرفا محدود به گروه خاصی از جامعه نباشد.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در ۶شاخه کلاسیک ایرانی، کلاسیک غیرایرانی، آواز جمعی، آهنگسازی، پایان‌نامه و بخش ویژه موسیقی ایرانی با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی ۲۴ تا ۳۰بهمن ماه برگزار می‌شود.
منبع: 
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 بهمن 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جوانان و پیشکسوتان دوشا دوش هم روی صحنه می‌روند | موسیقی ما