برنامه یاد بعضی نفرات
 
از سوی موسسه «راوی آذرکیمیا» و انتشارات «سوره مهر»
آلبوم «زیباتر از ماه» و کتاب تحلیلی «آشنایی همگان با نظریه ساختاری موسیقی ایران» منتشر شد
موسیقی ما - موسسه راوی آذرکیمیا آلبوم «زیباتر از ماه» کاری از گروه «کوبان» را به آهنگسازی متین و میثاق اسحاقی و خوانندگی علیرضا شاه‌محمدی در ده قطعه تولید و منتشر کرد. به گزارش سایت «موسیقی ما»، «زیباتر از ماه» عاشقانه‌ای است که در آن با به‌کارگیری ملودی‌های ساده و روان و اشعار ماندگاری از شاعران بزرگ چون سیف فرقانی، هوشنگ ابتهاج، مولانا و حمید مصدق تلاش دارد تا ضمن حفظ ارزش‌های هنری، شنوندگان خاص و عام را در بر گیرد. در این اثر «علیرضا شاه‌محمدی» پس از پانزده سال دوری از فضای موسیقی به عنوان خواننده حضور داشته و  داریوش اسحاقی (دف و تنبک)، فریبا اسحاقی (کوزه و پرکاشن)، میثاق اسحاقی (تار و بم‌تار) و علی ثنایی (گیتار و گیتارباس) نواخته‌اند.

این اثر شامل قطعاتی چون ای اهل شهر، سروناز، دیدار، چنگ شکسته، ابر و باد و باران، خاطره،‌ زیر خاکستر، رنگ شرقی، ‌جدایی و شب رفت است.

گروه کوبان در سال  1383توسط داریوش اسحاقی در مشهد تأسیس شد. این گروه فعالیت‌های خود را با برگزاری کنسرت‌هایی در داخل و خارج از کشور ادامه می‌دهد و تاکنون  پنج عنوان آلبوم موسیقایی تولید کرده است.

انتشارات سوره مهر نیز جلد اول کتاب «آشنایی همگان با نظریه ساختاری موسیقی ایران» تألیف دکتر محسن فربدمنش را منتشرکرده است.

«مجید کیانی» آهنگساز و نوازنده پیشکسوت در مقدمه‌ی این کتاب نوشته است: «ارتباط دستگاه‌ها و آوازها و همچنین گوشه‌ها و حتی جمله‌ها و واژه‌های آن در ردیف به قدری سنجیده و با ساختار ریاضی است که نیازمند یک تحقیق پردامنه است که خوشبختانه به خوبی و با زیبایی‌های نموداری در این کتاب بدان پرداخته شده است. هرچند کار پرزحمت و دشواری است؛ اما نتیجه‌ی خوبی در پی دارد و علاوه بر آن، جواب پرسش‌های مطرح شده به معما و رازهای دیگر نیز پرداخته است.»

داریوش طلایی نیز درباره‌ی این کتاب گفته است: «این تحقیق نوعی کار آماری است بر ساختار گوشه‌های چند ردیفِ معتبر باقی‌مانده از قدما. کاری است بنیادین برای همه پژوهشگرانی که مایل به تحقیقات عمیق‌تر درباره موسیقی دستگاهی ایران هستند.»

کتاب نظریه ساختاری موسیقی ایران در سه جلد تألیف شده که در حال حاضر جلد اول آن آماده و منتشر شده و به پرسش‌های اساسی در دستگاه‌های موسیقی ایران پاسخ می‌دهد و می‌کوشد پل ارتباطی میان ساختار امروزی و ساختار پیش از دستگاه شدن گوشه‌های ردیف موسیقی را به سادگی برقرار کند. این کتاب در پنج فصل محتوایی در کنار جداول و نمودارهای فراوان با 780 صفحه و جلد گالینگور قطع رحلی با طرح جلد حبیب ایلون با شمارگان 2500 نسخه به قیمت 70هزار تومان عرضه شده است.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 تیر 1394 - 11:05

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «زیباتر از ماه» و کتاب تحلیلی «آشنایی همگان با نظریه ساختاری موسیقی ایران» منتشر شد | موسیقی ما