برنامه یاد بعضی نفرات
 
«لیلی نامه» با صدای داوود آزاد به بازار موسیقی آمد
موسیقی ما - این آلبوم ۱۲ قطعه دارد به نام های «بی نشان»، «کاندر غلطم»، «هوالاول، هوالاخر»، «فنّ دیوانگی»، «یار لیلی»، «چون تو هستی همه هست»، «آنِ خرابات»، «که هنوز من نبودم»، «عشق است»، «اثری نیست مرا»، «من نه منم» و «مشق نام لیلی». این آلبوم به همت کانون فرهنگی و هنری «نی داوود» و سایت بییپ تونز در بازار منتشر شده است.
داوود آزاد پیش تر از این، دربارهٔ آلبوم «لیلی نامه» گفته بود: در این اثر دوستان هنرمندم، جاوید ابراهیم پور (نی)، نبیل یوسُف شریداوی (دف)، شایان ریاحی (پرکاشن)، محمدجعفر قاضی عسکر (تنبک) و کارن کبیری (کنترباس) به نوازندگی پرداخته اند. کارن کبیری ساکن کانادا است و مرتضی قنبرنسب، هنرمند بهبهانی، در یک قطعه نی انبان نواخته است. همچنین حمزه مقدم، نوازندهٔ خوزستانی، در یک قطعه نوازندهٔ سازهای کوبه یی جنوبی بوده است؛ و در دو قطعهٔ دیگر نیز یک نوازندهٔ انگلیسی به نام نیک هلند؛ ویلونسل نواخته که ضبط این دو قطعه در انگلیس صورت گرفته است.
آزاد همچنین گفته بود: جاوید ابراهیم پور در این اثر، قطعهٔ زیبایی را با ریتم 12 تایی تنظیم کرده است. در واقع قطعه ها از نظر ریتمیک، تنوع زیادی دارد و چند ریتم نو وارد اثر کرده ایم که فکر می کنم در موسیقی ما نخستین بار است استفاده می شود. یکی از این ریتم ها را هم من در تصنیف «یار لیلی»، از ساخته های خودم، به کار برده ام که ۹ ضربی و ۵ ضربی ست؛ ۹ ضربی از تازه های ریتم، در تصنیف های ایرانی است.
آلبوم «لیلی نامه» در مایه های بیات اصفهان، شور و نوا اجرا شده و بیش تر شعر های آن، از مولانا است. در این اثر، داوود آزاد افزون بر خوانندگی و آهنگسازی، نوازندگی سازهای بربط، سه تار و تنبور را نیز بر عهده داشته است.
علاقه مندان می توانند برای تهیهٔ آلبوم موسیقی «لیلی نامه» به صورت نسخهٔ اصلی، به مرکزهای معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه کنند. همچنین خریداری و دانلود قانونی این اثر از طریق سایت «بییپ تونز» beeptunes.com امکان پذیر است.
منبع: 
خبرگزاری ایرنا
تاریخ انتشار : شنبه 4 اردیبهشت 1395 - 23:37

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «لیلی نامه» با صدای داوود آزاد به بازار موسیقی آمد | موسیقی ما