برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور برایان نِوین، اُرُد انزابى‌پور، آرش پاكزاد و امير تفرشى؛
نتایج اولین مسابقه تخصصی میکس اعلام شد
موسیقی ما - اولین مسابقه تخصصی میکس، با حضور داورهایی چون برایان نِوین  (Brian Nevin)، اُرُد انزابى‌پور، آرش پاكزاد و امير تفرشى برگزار شد که بعد از بررسی ۲۰۰ اثر ارسال شده، برندگان نهایی این مسابقه اعلام شدند.

به گزارش سایت «موسیقی ما»، این مسابقه که توسط مجموعه «شهر صداى پارسيان» و با همكارى شركت «پسكو» و سايت «موسيقى ما» برگزار شد، عصر روز گذشته با حضور داوران، از نفرات برگزیده در دو بخش آکوستیک و الکترونیک تقدیر و جوایزی به آنها اهدا شد.

 آیدین الفت (مدير برگزارى اين مسابقه) در ابتدا با صحبت درباره مهندسی صدا و کاربردهای آن در رسانه‌های گوناگون که یکی از دغدغه‌های وسایل ارتباط جمعی است، گفت: «همراه با گسترش تکنولوژی دیجیتال، صدا هم گسترش پیدا کرد اما از یک طرف با مشکل بزرگی در انتشار صوت در دنیا مواجه شدیم آن‌هم اینکه متاسفانه خیلی از فایل‌های صوتی برای انتشار، فشرده‌سازی می‌شوند و کیفیتی که مهندسین صدا برای آن وقت زیادی می‌گذارند، برای انتشار به یک صدای کم‌کیفیت تبدیل می‌شوند. در روزگار قدیم مسئله کیفیت حائز اهمیت بوده و مهندسین صدا هم مجرب‌تر بودند. طبیعتا کسی که کار ضبط انجام می‌دهد باید به این علم اشراف داشته باشد اما با ورود تکنولوژی دیجیتال، این علم به کامپیوتر و یک‌سری نرم‌افزار تبدیل شده و وجه دانشی آن روبه افول رفته است.»

او در ادامه صحبت‌های خود گفت: «از طرفی رشد موسیقی زیرزمینی در ایران زیاد شده و ما موظفیم تلاش کنیم که اگر قرار است خشت‌هایی بالا برود، آن را به سمت درستی هدایت کنیم. به هر حال موسسات آموزشی در این زمینه وجود دارند که سعی می‌کنند این وظیفه را انجام دهند و مجموعه شهر صدای پارسیان هم در بخش آموزشگاه خود تلاش کرده فناوری روز دنیا را داشته باشد و با تعاملی که با دانشگاه جامع علمی کاربردی داریم، این دانشگاه هم سه سال است که رشته صدابرداری را در مقطع کاردانی، تدریس می‌کند. ما سراغ تبادل دانش با کشورهای خارجی رفتیم و یکی از مدرسین عالی رتبه یعنی برایان نوین را دعوت کردیم و به این ترتیب اولین اتفاقات مهم در زمینه آموزشی را بنیان نهادیم. با او دو سری کارگاه تخصصی میکس دو روزه داشتیم که یکی در تالار مشاهیر مجموعه تیاتر شهر اتفاق افتاد و یکی هم در آموزشگاه شهر صدای پارسیان.»

در ادامه سمینار، ایرج ایمانی ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی شعبه ۳۸ فرهنگ و هنر با تقدیر از آیدین الفت، برایان نوین را برای سخنرانی روی سن دعوت کرد. نوین، بیش از سی سال است که در زمینه مهندسی صدا فعالیت می‌کند و یکی از میکس‌کنندگان بزرگ دنیا است که در رزومه هنری خود دو آلبوم با فروش پلاتینیوم و دو آلبوم گولد داشته است. او در ابتدا درباره روند پر فراز و نشیب موسیقی در دنیا گفت؛ این‌که ابتدا موسیقی رکن بسیار مهمی بود و بودجه‌های بزرگی برای آن در نظر گرفته می‌شد اما با ورود تکنولوژی دیجیتال، موضوع به اشتراک گذاشتن فایل‌های صوتی به‌جود آمد و با این اتفاق، فروش آلبوم‌ها به حداقل رسید و همه ترجیح دادند آلبوم‌ها را به صورت رایگان دانلود کنند که این روند باعث شد مسئله صدا با افت بودجه مواجه شود.

در  ادامه این سمینار، برایان نوین با مقایسه کشور کانادا و ایران گفت: «شاید این مقایسه درست نباشد اما از یک لحاظ بعد آموزشی دارد چون شما کشور روبه پیشرفتی هستید و این مقایسه‌ها، ممکن است به روند پیشرفت شما کمک کند. کشور کانادا بعد از این اتفاقات  و افت بودجه، یک کار جالب کرد و مالیات کسانی که تولیدکننده محصولات موسیقی هستند را حذف کرد. علاوه بر آن بودجه‌هایی را برای تقویت موسیقی اختصاص داد و باعث شد محصولاتی که قرار بود در آمریکا تولید شوند، به جهت اینکه دلار کانادا ارزان‌تر است، کم‌کم به سمت کانادا سوق پیدا کنند. اتفاق دیگر زمانی بود که آرنولد شوارتزنگر، فرماندار کالیفرنیا بود و با تصویب این قانون که اگر قرار است محصولی در هالیود تولید شود اجازه خروج از هالیوود را ندارد، باعث شد دوباره ما با رکورد روبه‌رو شویم اما با تمهیداتی که دولت کانادا اندیشید، مثل وامی که برای مدرن‌تر شدن استودیو‌ها بدون بهره اختصاص داده شد، باعث شد این جریان دوباره قوت بگیرد.»

برایان نوین در انتها با اشاره به اینکه اگر درهایی بسته می‌شوند، باید راه‌حل‌های جدید پیدا کنیم و دولت هم باید کمک کند تا بتوانیم روند روبه رشد در ایران را فراهم کنیم، گفت: «آثاری زیادی را در ایران نشنیدم، اما نکته جالب توجه این بود که کیفیت این آثار، خیلی دور از آنچه در دنیا اتفاق می‌افتد، نیستند و در سطح جهانی قابل رقابت‌اند. واقعا  میکس‌های خوبی را در این مسابقه شنیدم. اگر یک مهندس صدا، فارغ از مسائل مالی فقط دنبال این باشد که کار خوب تولید کند، مسلما راه خود را پیدا می‌کند و موفق می‌شود. فقط کافی است درهای جدیدی را به‌روی خودمان باز کنیم و اگر لازم باشد راه‌های جدیدی بسازیم.»
 
  • نتایج مسابقه كشورى ميكس
در انتهای این سمینار، نتايج مسابقه كشورى ميكس بدین شرح اعلام شد:
 
  • بخش آكوستيك:
نفر اول و برگزيده: بابك عرب‌زاده از بوشهر، برنده جايزه يك جفت بلندگو مانيتور  Presonus e5 و لوح تقدير از طرف داوران و برگزاركنندگان
آرمان اخوان از شيراز، برنده لوح تقدير از طرف داوران و برگزاركنندگان
شهرام مؤيدى از تهران، برنده لوح تقدير از طرف داوران و برگزاركنندگان
نويد رهبر از تهران، برنده لوح تقدير از طرف داوران و برگزاركنندگان
پرويز آذرتاش از اردبيل، برنده لوح تقدير از طرف داوران و برگزاركنندگان
 
  • بخش الكترونيک(EDM) :
نفر اول و برگزيده: على صديقى از قائم‌شهر، برنده جايزه يك دستگاه  Novation Launch Padو لوح تقدير از طرف داوران و برگزاركنندگان
مهدى قدمى از تهران، برنده لوح تقدير از طرف داوران و برگزاركنندگان
محمدعلى پورفرخى از قم، برنده لوح تقدير از طرف داوران و برگزاركنندگان
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 17 اردیبهشت 1395 - 13:13

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نتایج اولین مسابقه تخصصی میکس اعلام شد | موسیقی ما