برنامه یاد بعضی نفرات
 
یازدهم شهریورماه
کنسرت «کوارتت متزو» برگزار می‌شود
موسیقی ما - کنسرت «کوارتت متزو» پنج شنبه ۱۱ شهریور ماه سال جاری در آمفی تئاتر مرکز موسیقی «نوای شهر آشوب» طی دو بخش برگزار می‌شود.
 
بخش نخستِ این کنسرت با اجرای کوارتت زهی موتزارت شماره ۱۵ در D minor آغار خواهد شد. این کوارتت به «جوزف هایدن» - آهنگساز بزرگ و پدر کوارتت زهی- در چهار موومان تقدیم شده است، بخش دوم اجرا منتخبی از ملودی‌های محلی ارمنی ساخته کومیتاس خواهد بود، آهنگسازی که در مورد موسیقی سرزمین خود می‌گوید: «در تصنیف آوازهای ارمنی نخست باید شرایط تاریخی، طبیعی و ملی را شناخت، به ساختار آوازها، معنی کلمات، به سبک و روح آن پی برد، باید با مسایلی از قبیل ریتم شعر، نوع آواز و تلفظ لغات آشنا بود، واِلا همیشه بخشی از کار ناقص خواهد ماند.» این مجموعه بعدها توسط آهنگساز سرگیی آسلامازیان در قالب سوییت برای کوارتت زهی مجدداً تنظیم شد.
 
امیرمحمد کاظمی (نوازنده ویلن)، بهار فلسفی (نوازنده ویلن)، ساغر مقدم فر (نوازنده آلتو)، سهراب ملک زاده (نوازنده ویلنسل) با مدیریت و سرپرستی «سعید محمدعلی» به عنوان اعضای گروه «متزو» در این کنسرت به هنرنمایی خواهند پرداخت.
«سعید محمدعلی» سرپرست و مدیر «متزو» درباره‌ی این کوارتت می‌گوید: «فکر ایجاد آنسامبل متزو از سال۱۳۹۳ آغاز و بعد از آزمون و خطاهایی بالاخره در آبان ۹۴ عملی و تمرینات آغاز شد، مسیر پیموده شده با وجود تمام مشکلات، به مسیرمان ادامه دادیم و اکنون کوارتتِ ما مفتخر است که برنامه های رسمی خویش را در زمینه موسیقی کلاسیک به علاقمندان این نوع آنسامبل ها ارائه کند.»
 
این اجرا سومین کنسرت این گروه است که با حمایت مادی و معنوی «نوای شهرآشوب» به مدیریت «علی قزانی» به اجرا در می‌آید.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 شهریور 1395 - 12:01

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت «کوارتت متزو» برگزار می‌شود | موسیقی ما