برنامه یاد بعضی نفرات
 
پروین بهمنی و ابراهیم کهندل‌پور توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقدیر شدند
دامون شش بلوکی: اجرای سختی را پشت سر گذاشتیم
موسیقی ما- در دومین روز از برگزاری سی‌ودومین جشنوارهٔ موسیقی فجر، «پروین بهمنی» به همراهِ گروه «حاوا» به اجرای برنامه پرداخت، برنامه‌ای که علاوه بر مخاطبان و مسوؤلانِ جشنواره، میزبان تعدادی از نمایندگانِ مجلس –استان فارس- بود که آمده بودند از پروین بهمنی و ابراهیم کهندل‌پور- دو استاد موسیقی قشقایی- تقدیر کنند. «بهمنی» حالا سال‌هاست که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند، بانویِ لالایی‌خوانِ قشقایی و نوازنده اما این روز‌ها توانسته این غول را بشکند و بارِ دیگر روی صحنه باشد. این بار او اما علاوه بر اجرای موسیقی قشقایی، موسیقی لُرهای بویراحمد و موسیقی محلی بخشی از منطقه شیراز را هم برای مخاطبان اجرا کرد.

 «حاوا» در این کنسرت از صدای «ابراهیم کهندل‌پور» -خواننده پیشکسوت موسیقی قشقایی- بهره می‌برد و علاوه بر آن «موسی موسوی» نیز در موسیقی بویراحمدی گروه را یاری کرد. این دو خواننده، توانستند شبی شاد از شادیانه‌های قشقایی و شیرازی را برای مخاطبانشان فراهم کنند. «هاینا هلی» یکی از این قطعات بود که خوانده شد. با ملودی‌ای زیبا و دلنشین و همچنین «عروسی صنم» که توسط استاد «کهندل‌پور» خوانده شد، اجرای ترانهٔ «واسونک» هم از دیگر ترانه‌های مناسبتی محافل عروسی و شادمانی منطقه فارس نیز دیگر اثر شاد این کنسرت بود. همچنین در این کنسرت یک آواز نیز با صدای کهندل‌پور به یاد استاد صمصمام خواننده و نوازنده برجسته و نامدار موسیقی قشقایی اجرا شد. به جز این قطعات، آثار ضربی باش گرایلی، آواز کیخا، هلی رحیملو، مستم مستم و آواز خدا کرم نیز توسط دو خواننده گروه «حاوا» اجرا شدند و کنسرت در ‌‌نهایت با اجرای قطعه «لالایی» به پایان رسید. «بهمنی» سال‌هاست که لالایی می‌خواند، آنقدر که عمرش را پای این لالایی گذاشته و از اینکه این روز‌ها مادران کمتر لالایی‌ می‌خوانند، غمگین است. پروین بهمنی سابقه بیش از سه دهه پژوهش در حوزه موسیقی قشقایی و منطقه فارس را دارد و نقش او در احیای موسیقی عاشیق‌های قشقایی ستودنی است. او از طرف سازمان میراث فرهنگی کشور نشان مشاهیر و مفاخر را دارد.

اعضای گروه موسیقی «حاوا» را برای اجرای این کنسرت به جز پروین بهمنی (سرپرست و همخوان)، ابراهیم کهندل‌پور (خواننده) و موسی موسوی (خواننده قطعات بویراحمدی)، نفراتی چون هوشنگ سلیمی (کمانچه)، امین پوستکار (تنبک)، فرزاد محمودی (رباب)، حسین کریمی (سرنا و کرنا قشقایی)، آرش عزیزی (تار و همخوان)، دامون شش بلوکی (نقاره و همخوان) و پیران درخشان (سه‌تار قشقایی) تشکیل می‌دادند.

 «دامون شش بلوکی» - فرزند پروین بهمنی- دربارهٔ این اجرا می‌گوید: ‌» ما در این برنامه، ملودی‌هایی را بر اساسِ سه‌ رپرتوار موسیقی قشقایی اجرا کردیم. در این گروه همواره چیره‌دست‌ترین نوازندگانِ موسیقی قشقایی حضور دارند؛ ضمن آنکه شب گذشته از حضور دو استادِ آوازخوانِ قشقایی نیز بهره بردیم. استاد ابراهیم کهندل‌پور از پرآوازه‌ترین خوانندگان قشقایی در این اجرا با ما همراه است. قطعات در ۲ پارت شور و اصفهان اجرا شدند که بین شور و اصفهان «پروین بهمنی» به صحنه آمد و قطعهٔ لالایی را به همراه گروه همخوانی کرد. پژوهش قطعات و چیدمان قطعات بر عهده پروین بهمنی و من بوده است؛ هماهنگی و جمع کردن اعضای گروه برای تمرین این اجرا خیلی دشوار بود و با همه این مشکلات اعضای گروه به تهران آمدند و تمرینات را شروع کردند و برنامه با موفقیت اجرا شد.»
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1395 - 13:42

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دامون شش بلوکی: اجرای سختی را پشت سر گذاشتیم | موسیقی ما