برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از انتشار آثاری چون: دوش، یارِ ناز و پایکوب
«کورش مهربان» خواننده تیتراژ ویژه برنامه نوروزی شبکه جام جم شد
موسیقی ما – خواننده «پایکوب بند» پس از انتشار آثاری چون: دوش، یارِ ناز و پایکوب به عنوان خواننده تیتراژ ویژه برنامه‌ی نوروزی شبکه جام جم به نام «فرش فیروزه‌ای» شد.

به گزارش «موسیقی ما»، ویژه برنامه‌ی نوروزی شبکه جام جم «فرش فیروزه‌ای» نام دارد که از تاریخ۲۶اسفند ماه تا۱۳فروردین سال آینده هر شب ساعت ۲۲ از شبکه‌ی جهانی جام جم پخش خواهد شد.

برنامه‌ای موسیقی محور با میهمانانی بیشتر از خانواده موسیقی و با کمترین ممیزی‌ها که قطعه «پایکوب» با صدای «کورش مهربان» تیتراژ پایانی آن خواهد بود. کورش مهربان درباره فضای متفاوت آثارش در گفتگو با خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت: «همه‌ی سبک‌های موسیقی نیاز به آن دارد که دستِ کم صد سال از زمان زایش‌اش بگذرد تا پیروانی آن را ادامه دهند و نام ‌اش با نسل هایی پی در پی گره بخورد. اما در این سالها موسیقی پا به این جهان گذاشت که به معنای به هم رسیدن است. به هم رسیدن دو یا چند فرهنگ به وسیله‌ی موسیقی، برای اینکه ثابت کند خاستگاه بیشتر مردمان جهان یکجا بوده است و اینکه اگر موسیقی‌ای این چنینی که تلفیقی نامگذاری شده است به این اندازه مورد پذیرش توده‌ی مردم قرار می‌‌گیرد، نشان از بی هویتی آن نیست بلکه دیرینگی آن و برابری و برادری آن را در میان مردمان جهان نشان می‌دهد که امروز به این زبان با هم گفت و گو می‌کنند.»

وی افزود: «من کارم را با موسیقی دستگاهی ایران آغاز کردم. به دنبال باران بودم که سیلی در گرفت،آن جاهایی که باید، شسته شد و آنجاهایی که نباید، استوار ماند. میل به جاودانگی ما را به سمت و سویی کشاند که خنیاکده‌ای بسازیم که درون و بیرون‌‌اش با ساختار امروز مردمانش سازگارتر باشد. در این گلزار بزرگ موسیقی هر کس با سلیقه و توانایی‌اش گلی می‌کارد اما این مردم هستند که باغبانی می‌کنند هر گلی را که دوست دارند آب‌اش می‌دهند و هر که را دوست ندارند رهایش می‌کنند تا گوشه ‌ای خشک گردد. امیدوارم که ما شایسته‌ی نگهداری باشیم. اما این را هم می‌دانم که مردم به دنبال صدایی می‌گردند تا محرم گوش و دلشان باشد برخی ها را با یک نگاه محرم می‌دانند و برخی دیگر را با گذشت زمان . به هر روی زمان درمان و داور ما خواهد بود.»

قطعات منتشر شده از «پایکوب بند» با صدای کورش مهربان را می توانید اینجا گوش کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1396 - 09:06

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «کورش مهربان» خواننده تیتراژ ویژه برنامه نوروزی شبکه جام جم شد | موسیقی ما