برنامه یاد بعضی نفرات
 
به کارگردانی جمیل رستمی
«تهمورس پورناظری»‌ موسیقی فیلم «بی‌تار» را می‌سازد
موسیقی ما - «تهمورس پورناظری» ساخت موسیقی فیلم «بی‌تار» به کارگردانی «جمیل رستمی» را بر عهده گرفت. این اولین تجربه‌ی آهنگساز کارکشته‌ی موسیقی ایران که تاکنون آلبوم‌ها و کنسرت‌های بسیاری در ایران و جهان برگزار کرده، در ساختِ موسیقی فیلم است.

فیلم درباره‌ی یک گروه موسیقی است که در سفربه کردستان عراق می‌کند. بر اساس شخصیت‌های گروه که از بخش‌های مختلف ایران هستند،اساس موسیقی اثر نیز بیشتر برگرفته از ملودی‌های اقوام ایرانی منجمله کردی است. در این اثر که فیلمنامه‌ی آن  به طور  نویسندگی توسط جمیل رستمی و پژمان تیمورتاش نوشته شده، بازیگرانی چون مهدی پاکدل، مریم بوبانی و ... حضور دارند و بقیه‌ی عوامل نیز چهره‌های شناخته شده‌ای چون «محمود کلاری» به عنوان مدیر فیلمبرداری، «جهانگیر میرشکاری» مدیر صدابرداری و عباس بلوندی به عنوان طراح صحنه و لباس هستند؛ همچنین تهیه‌کنندگی این اثر را «سیدحامد حسینی» برعهده دارد.

جمیل رستمی در کارنامه خود ساخت فیلم های سینمایی «چشم»، «ژانی گه‌ل» و «مرثیه برف» را دارد. فیلم سینمایی «مرثیه برف» در سال ۲۰۰۶ کاندید اسکار معرفی شد و اولین فیلم در طول تاریخ اسکار از طرف کشور عراق نام گرفت. «بی تار» چهارمین فیلم بلند این کارگردان محسوب می شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1397 - 11:03

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «تهمورس پورناظری»‌ موسیقی فیلم «بی‌تار» را می‌سازد | موسیقی ما